Praktijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lindsayvb
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2024, 16:34

Praktijexamen

Bericht door Lindsayvb »

Hallo hopelijk kan er mij hier iemand helpen.
Mijn zoon heeft al 2 pratijkexamen achter de rug. 1 ste keer heel veel stress en een onvriendelijke examinator die hem totaal niet op zijn gemak stelde. Resultaat veel fouten en gezakt. Terecht.
2 de keer met natuurlijke medicatie van de dokter. Hij had minder stress en was goed gestart. Alles ging goed en vlot op paar fouten na. De examinator kwam met de uitslag. 1 grote fout en 3 kleine. Maar dan kom het. Ze zei met dat je op het vorig examen ook dezelfde fout hebt gemaakt. Heb ik een kleine naar een grote fout veranderd. Resultaat 2 grote fouten en 3 kleine. Resultaat gezakt. Als we alle praktijkexamens naast elkaar gaan beginnen leggen. Kan je zo toch blijven examens doen. Examens moeten toch apart worden beoordeeld of heb ik dit mis. Ik heb gebeld naar het examencentrum dat ik daar niet mee akkoord ben. Ze zeiden je kan een klacht neerleggen. Maar het duurd maanden tegen dat ze dit onderzoeken en zo mag je zoon geen examens meer doen. En dit kan ook niet meer veranderd worden in de computer. Ik hoop via hier toch een beetje duidelijkheid.
M.v.g lindsay
Frank de Busser

Re: Praktijexamen

Bericht door Frank de Busser »

Stress is een veel voorkomende factor bij een examen, maar dat is eigenlijk goed! In het verkeer ga je vaak stresssituaties meemaken en dan zal je ook correct moeten reageren. Op het examen heb je dus meteen de kans om te bewijzen dat je daar klaar voor bent of niet.
Iedereen heeft een andere persoonlijkheid. De ene examinator kan zachter zijn dan de andere, maar ze beoordelen allemaal op de manier zoals er van hen verwacht wordt.
Op het einde van het examen krijg je een uitslag. Die uitslag is je sleutel naar een geslaagd resultaat. Als je werkt aan je fouten om te vermijden ze opnieuw te maken, heb je dus een grotere kans om te slagen.
1 grote fout en 3 kleine fouten is al te veel om te slagen, dus dat er een grote fout bijkomt, maakt daar geen verschil. Lessen bij de rijschool die nu verplicht gevolgd moeten worden, kunnen helpen bij het werken aan die fouten. Neem je uitslag dus mee naar de rijschool zodat zij op voorhand al weten waar aan gewerkt moet worden.

Veel succes!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Praktijexamen

Bericht door GRO »

Je schreef:
Ze zei met dat je op het vorig examen ook dezelfde fout hebt gemaakt. Heb ik een kleine naar een grote fout veranderd. Resultaat 2 grote fouten en 3 kleine.
Ik vermoed dat de deelnemer de eerste keer een quasi grote fout had gemaakt die door de examinator uiteindelijk toch als kleine is aangerekend.
Als hij nu dezelfde fout weer maakt, kan de examinator oordelen: Er is geen verbetering. Deze keer ga ik het toch als een grote aanrekenen.
Plaats reactie