praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
zoro

praktijkexamen

Bericht door zoro »

Hallo iedereen ,

ik ben vandaag geweest voor mijn praktijkexamen , en heb net voor de examen 2 uur rijlessen gehad en met auto van rijschool geweest voor examen af te leggen met begeleiding van de instructeur , ik werd aangeleerd door mijn begeleider dat ik dode hoek moet controleren in de achterste raam van de auto , niet de binnenste , wanneer ik begon met die rijlessen zei hij tegen mij je moet niet in de achterste kijken , de dode hoek is in je voorste raam , dus heb ik hem vertrouwd over mijn begeleider .

wanneer ik uit rijdde uit de examencentrum moest ik voorrang verlenen aan alle auto van de 2 richtingen , ik stopte keek in 2 richtingen en van rechts kwam niemand af maar links stonden er 5 auto stil en kwam er een fietser van links en iks tond op de fietspad omdat ik niet anders kon (je kan anders de baan niet zien) en kwam er een auto van rijschool examen centrum binnen gereden waar ik uitreed dus ik dacht ik zal vlot op de baan rijden ( mocht ik niet gedaan hebben ) ik draaide naar links en de instructeur grijpte mijn stuur zonder reden , ik was totaal niet aan het uitwijken van mijn rijbaan , ik heb zijn kijktechniek gebruikt 2 keer dat ik moest afslaan , en achter 3 minuten van het examen mocht ik al terug keren.

de 2 uur rijlessen voor het examen waren letterlijk bijna nutteloos , hij leerde mij manouvres doen , terwijl ik die al allemaal geoefend heb , ik wou in de stad rijden en de auto meer gewend worden , want met zo een nieuwe auto had ik nog nooit gereden , schakelen moest ik ook wennen , de stress was groot de instructeur had me totaal niet op mijn gemak gesteld . tegenovergestelde ..

terwijl ik aan het rijden was tijdens die rijlessen , zat die instructeur op pedalen te drukken , terwijl ik aan het rijden was , wat moeilijk maakte voor mij om die auto gewend te worden .

ik ben enorm woedend . hij zei tgn mij ik zal jou een kaartje geven je mag naar daar bellen om een klacht te doen , ikz ei tgn hem nee laat maar , ik wou hem niet zwart maken .

Nu ben ik van plan om met mijn 2de kans met automatic te proberen , dat zou namelijk veel makkelijker en minder stress zijn voor mij om die praktijkexamen af te leggen , zou dat een goed idee zijn? ik heb ook al veel met automatic gereden en vond het veel gemakkelijker , want als ik 2de keer niet slaag mag ik weer 6 uur rijlessen volgen , heb er al 22 gevolgd .
zoro

Re: praktijkexamen

Bericht door zoro »

Ik wil er ook bij zeggen , ik steek niet de schuld volledig op mijn instructeur , want ik heb in begin niet gewacht op die stilstaande autos van links , maar ik versta volledig niet waarom hij aan me stuur had gekomen , terwijl ik totaal niet verkeerd draaide , ik heb al 4 5 jaar gereden met voorlopig rijbewijs , altijd netjes in me rijvak gereden nooit iemand in gevaar gebracht . en waarom zou die mij zeggen dat de dode hoek in de voorsta raam is terwijl ik het al juist heb aangeleerd om in de achterste raam te kijken over mijn schouder , mijnn zelfvertrouwen is naar beneden beginnen gaan sinds ik aan die lessen ben begonnen .
praktijkexamen

Re: praktijkexamen

Bericht door praktijkexamen »

:| ken dat gevoel goed ben ook moeten terugkeren naar examen centrum de 1ste keer.

Wat ik geleerd heb ik deze sequentie: binnenspiegel, buitenspiegel en over de schouder (door de ruit van de bestuurder of passagier te zien welke richting je afslaat om de dode hoek te controleren.)

Heb daar 0.0 commentaar op gekregen van examinator, bij terug parkeren bij examencentrum zelf zij hij: "hier ook nog goed gekeken."
Plaats reactie