M36 naar M18

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
barbenheimer

M36 naar M18

Bericht door barbenheimer »

Hallo! Ik zit een beetje in een vervelende situatie; ik heb gekozen voor een M36 met een zelfgekozen begeleider (m'n vader), maar net wanneer ik de M36 heb ontvangen kan hij wegens omstandigheden mij niet volledig begeleiden en gaf hij aan dat het beter was als ik nu met een rijschool doe. Dat is goed en wel, maar ik heb net de M36 binnen waar alleen hij als begeleider staat. Mocht ik nu een rijschool gaan inschakelen, moet ik dan een nieuwe M18 aanvragen? Of kan ik terug een M36 aanvragen met begeleiders van de rijschool?

Ik weet echt niet goed wat te doen, dus mocht iemand hier ervaring of kennis van hebben zou ik advies zeer erg appreciëren.

Mvg
Barbenheimer
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: M36 naar M18

Bericht door Inazuma »

barbenheimer schreef: 08 feb 2024, 17:27 Mocht ik nu een rijschool gaan inschakelen, moet ik dan een nieuwe M18 aanvragen?
In principe kan je met de rijschool blijven rijden, en ook examen doen met je M36.

Wordt echter gauw duur, dus na 20 uur rijschool vragen de meesten voorlopig rijbewijs M18 aan, zodat ze alleen mogen rijden (of met je vader die mag ook nog steeds mee)

Of kan ik terug een M36 aanvragen met begeleiders van de rijschool?
Dat bestaat niet
Rijschool heeft door overheid erkende rij-instructeurs in dienst
Die hoeven niet op je voorlopige rijbewijs te staan

Idem met de zogenaamde "rij-begeleiders", ttz door overheid erkende rij-instructeurs die je tegen betaling leren rijden, maar buiten rijschool-verband.
Die lessen tellen nergens voor mee (als je bvb een model M18 wil behalen, of 6 uur moet volgen na 2 niet geslaagde examens) maar zijn doorgaans wel goedkoper.
Ook zij komen dus niet op je voorlopig rijbewijs
Plaats reactie