Praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
DaddyY16
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 15:36

Praktijkexamen

Bericht door DaddyY16 »

Voor de 4de keer niet geslaagd. Praktijkexamen en mijn theorie vervalt 7 februari. Ze verwachten dus van het examencentrum dat ik tegen die dag terug opnieuw doen en 6 uren met de rijschool. Wat is de beste oplossing om te doen?

Alvast bedankt.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

Je kan theorie opnieuw doen, en dan blijven oefenen of examen doen zolang je voorlopige rijbewijs nog geldig is (wanneer vervalt dat ?)


Als je voorlopig rijbewijs kort nadien vervalt, en je niet tijdig terug examen kan gaan doen, dan kan je de 6 uur best NA het vervallen van je huidig voorlopig rijbewijs doen, en vervolgens een voorlopig rijbewijs model M12 met begeleider aanvragen (daarvoor zijn immers ook 6 uur nodig , NA dat je voorlopig rijbewijs vervallen is).


Als je nu een M18 zonder begeleider hebt, kan je misschien nog overschakelen naar een voorlopig rijbewijs M36 met begeleider - dat moet gebeuren terwijl je huidige voorlopige rijbewijs nog geldig is ...


Als je al 4x examen gedaan hebt, is het denkelijk beter om te concentreren en oefenen op de redenen waarom je niet slaagt, eerder dan ASAP weer examen te gaan doen ...
DaddyY16
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 15:36

Re: Praktijkexamen

Bericht door DaddyY16 »

Hallo m'n verlopig rijbewijs vervalt de 13 februari. Maar zo wie zo moet ik wel kijken voor tegen dan ook geldig attest van de rijschool hebben dan. Dus op die tijd lukt mij dat niet voor de 6uren. Maar als ik m'n theorie opnieuw doe. En ben geslaagd mag ik dan al terug rond rijden met begeleider? En dan later de 6 uren doen in 3 keer?

Mvg
DaddyY16
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 15:36

Re: Praktijkexamen

Bericht door DaddyY16 »

Inazuma schreef: 29 jan 2024, 19:44


Als je al 4x examen gedaan hebt, is het denkelijk beter om te concentreren en oefenen op de redenen waarom je niet slaagt, eerder dan ASAP weer examen te gaan doen ...
Voor de eerste keer deftige uitleg gehad waarom. Dus moet gewoon aan de basis werken.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

DaddyY16 schreef: 29 jan 2024, 23:59 Hallo m'n verlopig rijbewijs vervalt de 13 februari. Maar zo wie zo moet ik wel kijken voor tegen dan ook geldig attest van de rijschool hebben dan. Dus op die tijd lukt mij dat niet voor de 6uren. Maar als ik m'n theorie opnieuw doe. En ben geslaagd mag ik dan al terug rond rijden met begeleider? En dan later de 6 uren doen in 3 keer?
Je mag verder oefenen zolang je huidige voorlopige rijbewijs geldig is
Dat heeft niets met theorie te maken

Theorie moet wel geldig zijn (minder dan 3 jaar oud) om examen te mogen doen, of om een ander voorlopig rijbewijs te kunnen krijgen.
(een M18 zonder begeleider omwisselen naar M36 mét begeleider bvb - andersom zal lastig zijn want dat vereist 20 uur rijschool ...)

Als je voor 14 februari geen examen kan gaan doen, en niet kan wisselen tussen voorlopige rijbewijzen M18 en M36, doe je die lesuren best NA dat je voorlopig rijbewijs vervalt
Anders moet je ze 2 keer doen ...


Zodra je huidige voorlopige rijbewijs vervalt, kan je enkel nog een model M12 krijgen
12 maanden geldig, mét begeleider
Daarvoor moet theorie geldig zijn
En je moet 6 uur rijles volgen NA dat je voorlopige rijbewijs M18 of M36 vervallen is ...


Alternatief (zonder M12) is om enkel met rijschool verder te oefenen en ook examen te gaan doen

Of 3 jaar wachten ...
DaddyY16
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 15:36

Re: Praktijkexamen

Bericht door DaddyY16 »

DaddyY16 schreef: 30 jan 2024, 00:01 Alternatief (zonder M12) is om enkel met rijschool verder te oefenen en ook examen te gaan doen
Dus met theorieexamen of zonder?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

DaddyY16 schreef: 30 jan 2024, 19:49
DaddyY16 schreef: 30 jan 2024, 00:01 Alternatief (zonder M12) is om enkel met rijschool verder te oefenen en ook examen te gaan doen
Dus met theorieexamen of zonder?
Met:

Je theorie moet altijd geldig zijn (minder dan 3 jaar geleden afgelegd) om praktijk examen te mogen afleggen
DaddyY16
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 15:36

Re: Praktijkexamen

Bericht door DaddyY16 »

Je theorie moet altijd geldig zijn (minder dan 3 jaar geleden afgelegd) om praktijk examen te mogen afleggen

Ok maar dat is dan zonder begeleiding?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

DaddyY16 schreef: 04 feb 2024, 14:40 Je theorie moet altijd geldig zijn (minder dan 3 jaar geleden afgelegd) om praktijk examen te mogen afleggen

Ok maar dat is dan zonder begeleiding?

Dat maakt niets uit

Eender hoe je praktijk examen doet: theorie moet minder dan 3 jaar geleden zijn
Plaats reactie