In bree zijn er enkele van deze kruispunten waar je links afslaat bij een groen bolletlje, mijn rijinstructeur zecht dat ik als het groen word, het kruispunt ommiddelijk oprijd tot aan het blauwe bord, en dan voorang verleen aan doorgaand verkeer.
Ik heb morgen mijn rijexamen, en links aflaan op deze soort kruispunten zorgt altijd voor stress, ik heb vorig jaar zo eens een kruispunt vast gereden omdat iederaan neus tegen reet rijd, en de wagen voor mij niet wou rechts kruisen.
Ik heb in paint snell een scenario in bree gemaakt, What ik in deze afbeelding doe, is dit correct?
https://imgur.com/a/JBPiaB1

Ik ben de blauwe auto met een L en wil links aflaan, licht is groen, mijn tegenligger moet rechtdoor, dus ik begeef me op het kruispunt en wacht tot the oranje auto rechts met mij kruist, ik houd indertussen ook oogcontact met the bestuurder in de grijze pick up truck zodat hij weet dat ik ga kruisen, soms rijden de autos zo dicht op elkaar dat ik niet kan kruisen met de oranje wagen ik dit voorbeelt.
bijde de orangje wagen en grijze pickup slagen ook links af
Dit kruispunt is niet conflict vrij.
Ik heb zoveel conflicterende informatie gehoord, sommige zeggen mij ik mag het kruispunt niet eens op, behalve als ik het onmiddelijk kan vrij maken, als iedereen dit doet dan rijden we constant vast het moment meerdere mensen links af moeten, Ik ga onder de veronderstelling dat mijn rijinstructeur gelijk heeft en dat ik het kruispunt omiddelijk oprijd, behalve als ik niet eerst ben en er ook meerdere tegenliggers zijn, dan wacht ik aan de stopstreep.