Stomme fout gemaakt (net over stopstreep bij rood)

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
nieuwebestuurder
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2023, 14:50

Stomme fout gemaakt (net over stopstreep bij rood)

Bericht door nieuwebestuurder »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een zeer stomme fout begaan. Ik heb een voorlopig rijbewijs + begeleider. Ik stond te wachten aan een rood licht, het werd groen, en begon te rijden. Het werd echter sneller rood dan verwacht en daardoor ben ik toch een beetje over de stopstreep gegaan en door het rood gereden. ben meteen gestopt en weer naar achter gegaan. Dat ging nog, was nog niet ver over de streep gegaan. Mijn begeleider maakte er mij op attent en trok de handrem op. Het was helemaal nog niet lang rood ook.

Dan ben ik weer achter de stopstreep gaan staan, de bestuurder achter mij had plaats gelaten.

Nu is mijn vraag, wat hangt er aan vast? Krijg ik een boete? Of moet ik zelf voor de politierechtbank verschijnen? Mijn voorlopig rijbewijs zal wel ingetrokken worden vermoed ik. Er stond een flitspaal, maar mijn begeleider hield het in het oog en heeft deze nooit echt weten “flitsen”. Iemand ervaringen hiermee? Ik kan mezelf wel voor de kop slaan, zo stom van me…
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Stomme fout gemaakt (net over stopstreep bij rood)

Bericht door Inazuma »

Je moet tegen meer dan 30 km/u over de detectielussen rijden, alvorens een roodlichtcamera gaat flitsen

Oh, en ze "flitsen" steeds minder (gebruiken infra-rood licht, dat zie je niet)
nieuwebestuurder
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2023, 14:50

Re: Stomme fout gemaakt (net over stopstreep bij rood)

Bericht door nieuwebestuurder »

Inazuma schreef: 02 jun 2023, 16:32 Je moet tegen meer dan 30 km/u over de detectielussen rijden, alvorens een roodlichtcamera gaat flitsen

Oh, en ze "flitsen" steeds minder (gebruiken infra-rood licht, dat zie je niet)

Oh oké. Ja ik weet niet hoeveel van die lussen er zijn. Ben tamelijk snel op de rem gaan staan.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Stomme fout gemaakt (net over stopstreep bij rood)

Bericht door Inazuma »

Weinig kans dat je daar nog wat van hoort ...
Plaats reactie