Gebruik GPS tijdens praktijkexamen: mag het of niet?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Bringmebreak
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2023, 14:54

Gebruik GPS tijdens praktijkexamen: mag het of niet?

Bericht door Bringmebreak »

Beste,
Ik hoorde van meerdere mensen dat je je gps mag gebruiken tijdens jouw examen (telt Waze & Google maps mee?)... Ik vroeg me af of dit waar is? Moet ik het dan aangeven wanneer ik de examen af ga leggen.

Zouden jullie mij aanraden met of zonder gps te rijden? Examinatoren maken mij soms wat zenuwachtig.

Bedankr
Frank de Busser

Re: Gebruik GPS tijdens praktijkexamen: mag het of niet?

Bericht door Frank de Busser »

Een deel van het examen is zelfstandig rijden. Dit kan met gps of op de wegwijzers. Een valkuil met het rijden op gps is wel dat je zaken in het verkeer gaat missen omdat je gericht bent op het scherm. Dus vergeet de focus niet op de baan te houden!
Bringmebreak
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2023, 14:54

Re: Gebruik GPS tijdens praktijkexamen: mag het of niet?

Bericht door Bringmebreak »

Ik begrijp het volledig. Ik heb al meerdere keren gefaald en het is ook te wijten aan de examinator denk ik. Ik word dan zo nerveus, ik hoor zijn instructies niet altijd goed Enzo en ben het gewoon om vaak met de gps te rijden.
Ik heb echt alles geprobeerd: meerdere rijscholen, afgelegd in 2 verschillende examencentra's, in het FR afgelegd.
Ik klink een beetje wanhopig lol.

Heeft iemand zijn examen met de gps al afgelegd?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Gebruik GPS tijdens praktijkexamen: mag het of niet?

Bericht door de rijprof »

Je mag de GPS gebruiken tijdens de volledige rit, zonder bestemming en de instructies van de examinator opvolgen. Op een gegeven moment zal de examinator vragen om een bestemming in te geven.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie