Bromfiets klasse b op fietspad boete

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Jthegamer

Bromfiets klasse b op fietspad boete

Bericht door Jthegamer »

In Antwerpen is het verkeer vaak zo enorm traag. Dan is het wel verleidelijk om met mijn bromfiets klasse B toch op het fietspad te rijden, ook al staat er een onderbord B verboden.

Wat riskeer ik als ik dit zou doen in de zin van boete? Heb m’n rijbewijs ervan sinds augustus 2020.

In Antwerpen heb je op de fietspaden ook bordjes van 25km/u, blauw vierkant bord met witte rand. Als ik mij niet vergis is dit geen officieel bord en kan ik hier niet voor beboet worden, toch? Dus geldt gewoon de Max snelheid van de baan op die moment. Of ben ik fout?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Bromfiets klasse b op fietspad boete

Bericht door Inazuma »

Jthegamer schreef: 16 mei 2023, 01:05 In Antwerpen is het verkeer vaak zo enorm traag. Dan is het wel verleidelijk om met mijn bromfiets klasse B toch op het fietspad te rijden, ook al staat er een onderbord B verboden.
Wat riskeer ik als ik dit zou doen in de zin van boete?
Meer dan een boete

Denk er ook aan dat dit de voorrang verandert op kruispunten met doorgetrokken fietspad, maar zonder voorrangsborden : voorrang op doorlopend fietspad is enkel voor wie dat mag gebruiken ...


Inbreuk op zich is eerste graad want niet zwaarder ingedeeld - zoals meeste "fiets" gerelateerde inbreuken
58€ + 10€ onkosten ...

In Antwerpen heb je op de fietspaden ook bordjes van 25km/u, blauw vierkant bord met witte rand. Als ik mij niet vergis is dit geen officieel bord en kan ik hier niet voor beboet worden, toch? Dus geldt gewoon de Max snelheid van de baan op die moment. Of ben ik fout?
Die borden zijn wel officieel ... maar betekenen niets :mrgreen:

Je mag dus de snelheid rijden die toegelaten is op die weg - als dat een aangepaste snelheid is ...
Plaats reactie