betekenis onvoldoendes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jaron001
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2023, 22:40

betekenis onvoldoendes

Bericht door Jaron001 »

hi,

Ik heb reeds mijn rijexamen gedaan en kan met alle plezier zegen dat ik er van de eerste keer door ben. Nu op mijn resultaten papier staan er 4 onvoldoendes (kijk foto) ik heb na de rit geen uitleg gekregen wat er juist mis is gegaan behalven dat ik voor het achteruit in vak parkeren het mezelf wat moeilijk had gemaakt. Mijn Rijinstructeur vondt zelf dat ik netjes gereden had.

Dus nu is mijn vraag wat de onvoldoendes juist zijn en hier mss wat meer uitleg over te krijgen.

resultaten. https://drive.google.com/file/d/1jh2b4E ... sp=sharing

alvast bedankt

mvg
Jaron,
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Rafael »

Je document is niet vrij toegankelijk; kan je de opmerkingen overtypen?
Jaron001
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2023, 22:40

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Jaron001 »

Jaron001
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2023, 22:40

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Jaron001 »

Gast schreef: 11 apr 2023, 10:54 correcte link
https://drive.google.com/file/d/1jh2b4E ... share_link
als je de link nog steeds niet kan openen is dit wat er staat.


Resultaat : OW
12 manoeuvres: Onvoldoende -????
12/4 Parkeren: Loodrecht t.o.v. de weg vooruit/achteruit: Onvoldoende. -ik stond mooi in het vak
12/4/07 uitvoering manoeuvre: te veel herbeginnen/vlotheid: Onvoldoende. -ik heb maar 1 keer gecorrigeerd
12/4/11 stuurvaardigheid: inefficiente stuurbewegingen: Onvoldoende -?????

mvg
Jaron,
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Rafael »

Je examinator vond je parkeren niet zo geweldig. Je zegt zelf dat je het jezelf wat moeilijk gemaakt had, daar gaan de opmerkingen over. Vermoedelijk kon dit iets vlotter en blijkbaar maak je ook nutteloze en/of verkeerde stuurbewegingen tijdens dat manoeuvre, wat ook kan resulteren in vaker corrigeren dan nodig.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Inazuma »

Jaron001 schreef: 11 apr 2023, 10:58 12 manoeuvres: Onvoldoende -????
12/4 Parkeren: Loodrecht t.o.v. de weg vooruit/achteruit: Onvoldoende. -ik stond mooi in het vak
12/4/07 uitvoering manoeuvre: te veel herbeginnen/vlotheid: Onvoldoende. -ik heb maar 1 keer gecorrigeerd
12/4/11 stuurvaardigheid: inefficiente stuurbewegingen: Onvoldoende -?????
Onvoldoende is een zware negatieve quotering
Die krijg je dus niet zomaar

Aangezien je zelf denkt dat je goed geparkeerd hebt, en de examinator net het tegenovergestelde denkt, is er tijdens je opleiding waarschijnlijk wat mis gegaan
Begeleider - of jij zelf- onvoldoende kritisch bvb :?:
Jaron001
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2023, 22:40

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Jaron001 »

Inazuma schreef: 11 apr 2023, 17:50
Jaron001 schreef: 11 apr 2023, 10:58 12 manoeuvres: Onvoldoende -????
12/4 Parkeren: Loodrecht t.o.v. de weg vooruit/achteruit: Onvoldoende. -ik stond mooi in het vak
12/4/07 uitvoering manoeuvre: te veel herbeginnen/vlotheid: Onvoldoende. -ik heb maar 1 keer gecorrigeerd
12/4/11 stuurvaardigheid: inefficiente stuurbewegingen: Onvoldoende -?????
Onvoldoende is een zware negatieve quotering
Die krijg je dus niet zomaar

Aangezien je zelf denkt dat je goed geparkeerd hebt, en de examinator net het tegenovergestelde denkt, is er tijdens je opleiding waarschijnlijk wat mis gegaan
Begeleider - of jij zelf- onvoldoende kritisch bvb :?:
maar dan vraag ik mij af waarom hij mij niet gebuisd heeft. ik dacht dat als je 2 onvoldoendes had dat je gebuisd bent.
Frank de Busser

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Frank de Busser »

Alles van de rubriek manoeuvres telt samen. Al die onvoldoendes in die rubriek resulteren in 1 onvoldoende op het eindresultaat. Als je bij een andere rubriek ook een onvoldoende zou gehad hebben, zou je niet geslaagd zijn. Maar omdat je niet goed geparkeerd hebt, is niet genoeg reden om je niet te laten slagen op de hele proef. :)

Proficiat!
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: betekenis onvoldoendes

Bericht door Inazuma »

Jaron001 schreef: 11 apr 2023, 18:40 maar dan vraag ik mij af waarom hij mij niet gebuisd heeft. ik dacht dat als je 2 onvoldoendes had dat je gebuisd bent.
Het telt maar voor één onvoldoende hé
Plaats reactie