Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
ROPumpkin10
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32

Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door ROPumpkin10 »

Hallo. Ik moest herstelexamens afleggen door het rijverbod. Ik heb mijn praktijk al 2 keer gedaan maar helaas niet geslaagd. Ben ik nu verplicht om 6u rijles te volgen voor dat ik nog eens mijn examen mag afleggen toch als dat een herstelexamen is??

Alvast bedankt

Mvg
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door Inazuma »

ROPumpkin10 schreef: 12 mar 2018, 11:17. Ben ik nu verplicht om 6u rijles te volgen voor dat ik nog eens mijn examen mag afleggen toch als dat een herstelexamen is??
Het geeft wel te denken natuurlijk ...

Zelfs als het niet verplicht is, misschien toch eens overwegen om een rijschool hun professioneel advies te vragen over je rijstijl en die bij te laten sturen ?


Aangezien herstelonderzoeken iets apart zijn, val je volgens mij niet onder het KB over rijbewijs B dat die 6 uur scholing oplegt.

Maar bel voor de zekerheid even naar het examencentrum
En laat het antwoord weten :wink:
McFly

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door McFly »

Voor herstel mag je zoveel keer gaan als nodig, wees gerust.
Deze namiddag ook derde poging.
Het is echt mijn stille dood...
Iedere keer na het horen van 'u bent niet geslaagd' zit ik 20 minuten te huilen in mijn auto...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door Jozef »

McFly schreef: 04 mei 2018, 11:27 Iedere keer na het horen van 'u bent niet geslaagd' zit ik 20 minuten te huilen in mijn auto...
Dan is het toch hoog tijd dat je ervoor zorgt dat je de volgende keer wel slaagt.
Steven_vg

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door Steven_vg »

Ik ben ook gisteren pas geslaagd voor herstelexamen nadat ik al 3x was gegaan. In totaal 4 dus.. hou de moed er in zou ik zeggen... het lukt je heus wel na een tijdje, of ben je inmiddels geslaagd ?
G61

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door G61 »

Is de regel nu nog altijd van toepassing dat je voor een herstel theorie examen zoveel keer mag gaan als je wil? Zonder een verplichting van theorie lessen na het niet slagen van de 2de theorie examen. Groetjes
Elma

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door Elma »

Is dit nu zo in belgie dat je voor herstelexamens geen theorielessen moet volgen na 2keer gebuisd te zyn?
Exodiuzs
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023, 13:19

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door Exodiuzs »

G61 schreef: 19 jan 2023, 11:42 Is de regel nu nog altijd van toepassing dat je voor een herstel theorie examen zoveel keer mag gaan als je wil? Zonder een verplichting van theorie lessen na het niet slagen van de 2de theorie examen. Groetjes
Klopt. Het is niet verplicht om theorielessen te volgen na het 2 maal niet slagen op je herstelexamen.
Exodiuzs
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023, 13:19

Re: Herstelexamen 2 keer niet geslaagd

Bericht door Exodiuzs »

Elma schreef: 10 mar 2023, 17:48 Is dit nu zo in belgie dat je voor herstelexamens geen theorielessen moet volgen na 2keer gebuisd te zyn?
Yup, dus geen stress!
Plaats reactie