12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
87Nils
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2023, 18:27

12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Bericht door 87Nils »

Dit is vraag 12586
Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?
JUIST
Juist = NEEN Het moet branden als de sneeuw valt.


Als ik de regels opzoek kom ik aan volgende:
Je mistlampen achteraan zijn wel verplicht als het zicht beperkt is tot minder dan honderd meter. Alleen bij mist? Ook bij sneeuwval die het zicht beperkt tot minder dan honderd meter, of bij zware regen, zijn mistlampen verplicht.

Volgens mij kan je op de foto 100m ver kijken, sneeuwt het zelfs niet meer
en is het dus niet verplicht?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Bericht door Inazuma »

Het mistlicht mag dus NIET blijven branden ...
eysa

Re: 12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Bericht door eysa »

Maar waarom mogen ze niet blijven branden? Dus het is verboden om ze aan te zetten als je verder kunt zien dan 100m
87Nils
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2023, 18:27

Re: 12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Bericht door 87Nils »

Dus de ondertekst zou moeten zijn het is verplicht ze uit te zetten omdat er zichtbaar tot meer dan 100m is?
Ze mag dus niet aan
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: 12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Bericht door GRO »

Gewoon antwoorden op de vraag. Niet fantaseren dat volgens jou het zicht beperkt is. Daar gaat de vraag niet over.
87Nils
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2023, 18:27

Re: 12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Bericht door 87Nils »

Niets bij fantaseren?
Ok laten we het dan zo stellen

MAG het achtermistlicht nog even blijven branden?
Wat de regels over MOETEN is, dat is totaal buiten de kwestie als het over MOGEN gaat

De ondertekst is super verwarrend :lol:
Met deze uitleg weet ik niet waarom :?:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 12586 : Het sneeuwt niet meer. Mag het achtermistlicht nog even blijven branden?

Bericht door de rijprof »

@GRO,
Laat eventueel het woordje 'even' weg.
Het sneeuwt niet meer. Het zicht is goed. Mag het achtermistlicht blijven branden?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie