Theoretisch rijbewijs verlopen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
oo13

Theoretisch rijbewijs verlopen

Bericht door oo13 »

Hey, een beetje een apart geval dit.

In juni 2018 heb ik mijn theoretisch examen afgelegd en ben ik geslaagd. Echter heb ik door privéomstandigheden nooit iets met dit rijbewijs gedaan. Ik heb nooit gereden, niet met begeleider noch met een rijschool. Ik heb het document "Aavraag om een voorlopig rijbewijs" ook nooit binnengebracht bij de gemeente.

Nu is mijn vraag, als ik verder wil met mijn rijbewijs, moet ik dan lessen volgen voor het theoretisch gedeelte? Of kan ik gewoon opnieuw naar het examencentrum? En zodra ik daar opnieuw zou slagen voor het theoretisch examen, hoe ga ik dan verder? Heeft mijn eerdere nalatigheid bij mijn theoretisch rijbewijs gevolgen?

Bedankt :)
oo13

Re: Theoretisch rijbewijs verlopen

Bericht door oo13 »

Aangezien ik wel geslaagd was voor mijn theoretisch examen maar nooit een aanvraag tot voorlopig rijbewijs heb gedaan, en dus geen voorlopig rijbewijs model 18 of 36 heb gehad, moet ik dan alsnog 3 jaar wachten na het verlopen van het theoretisch examen? Wat dan juni 2024 zou zijn. Of kan ik dan gewoon na het opnieuw slagen voor het theoretisch examen een aanvraag doen voor m18/36?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Theoretisch rijbewijs verlopen

Bericht door de rijprof »

Gewoon theorie opnieuw doen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theoretisch rijbewijs verlopen

Bericht door Inazuma »

oo13 schreef: 10 feb 2023, 23:19 Of kan ik dan gewoon na het opnieuw slagen voor het theoretisch examen een aanvraag doen voor m18/36?
JA

Je hebt nooit een voorlopig rijbewijs B gehad, bijgevolg zijn al die speciale voorwaarden niet voor jou
Plaats reactie