Te vlot parkeren?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Syllviee

Te vlot parkeren?

Bericht door Syllviee »

Onvoldoende op parkeren wegens te vlot? Niemand gehinderd, hij zei dat ik een heel goede kijktechniek enzo heb.
Dus let op parkeren dat je niet te vlot je s-beweging maakt. Nochtans alleen mijn auto laten rollen geen gas bijgegeven. Iemand tips?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Te vlot parkeren?

Bericht door de rijprof »

mijn auto laten rollen
Zonder wat bij te remmen als de weg wat afhelt, kan een gevoel geven van te weinig controle.
Wanneer uw begeleider en examinator het benauwd krijgen, is er een teken aan de wand.

Parkeer rustig maar wel in 1 mooie, vloeiende beweging.
Rem eventueel wat bij zodat je niet bruusk moet stoppen op het laatste nippertje.
Geef je passagiers altijd een veilig gevoel (controle).
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Te vlot parkeren?

Bericht door Gast »

de rijprof schreef: 04 jan 2023, 11:51
mijn auto laten rollen
Zonder wat bij te remmen als de weg wat afhelt, kan een gevoel geven van te weinig controle.
Wanneer uw begeleider en examinator het benauwd krijgen, is er een teken aan de wand.

Parkeer rustig maar wel in 1 mooie, vloeiende beweging.
Rem eventueel wat bij zodat je niet bruusk moet stoppen op het laatste nippertje.
Geef je passagiers altijd een veilig gevoel (controle).
De weg helde niet af, mijn begeleider vond het nochtans goed. Niet bruusk moeten Remmen de volgende keer doe ik het nog trager.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Te vlot parkeren?

Bericht door Inazuma »

Syllviee schreef: 04 jan 2023, 11:30 Onvoldoende op parkeren wegens te vlot? Niemand gehinderd, hij zei dat ik een heel goede kijktechniek enzo heb.
Denk er aan dat je bij parkeren vlak bij andere auto's zit te manoeuvreren - en mogelijk ook andere weggebruikers als je bvb in stad parkeert

Maar om daar nu een onvoldoende voor te geven, is wel heel streng als er niks anders mis is ...
Sylviee

Re: Te vlot parkeren?

Bericht door Sylviee »

Inazuma schreef: 04 jan 2023, 15:51
Syllviee schreef: 04 jan 2023, 11:30 Onvoldoende op parkeren wegens te vlot? Niemand gehinderd, hij zei dat ik een heel goede kijktechniek enzo heb.
Denk er aan dat je bij parkeren vlak bij andere auto's zit te manoeuvreren - en mogelijk ook andere weggebruikers als je bvb in stad parkeert

Maar om daar nu een onvoldoende voor te geven, is wel heel streng als er niks anders mis is ...
Ja idd vond dat dit dan eerder onder voorbehoud mss mocht zijn. Nu anders was het een correcte man en heb ik geen kritiek op het examen zelf. Dit was 1puntje dat zowel mijn begeleider en ik wat raar vonden.
Plaats reactie