C23 zonebord +3,5t

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
RedC
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2022, 13:31

C23 zonebord +3,5t

Bericht door RedC »

Afbeelding
Normaal zegt dit bord: toegangsverbod voor bestuurders van motorvoertuigen en slepen ontworpen en gebouwd voor het vervoer van goederen niet in acht hebben genomen.

Maar stel nu dat je rijdt met een auto die ingeschreven is als lichte vracht (vb pickup) en je bent zwaarder geladen dan 3.5 ton dan mag je hier dus ook niet in neem ik aan? Of gaat het echt puur om een vrachtwagen?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: C23 zonebord +3,5t

Bericht door de rijprof »

Afbeelding
C23.
Verboden toegang voor bestuurders van motorvoertuigen en slepen ontworpen en gebouwd voor het vervoer van goederen.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen of slepen waarvan de maximaal toegelaten massa hoger is dan de aangeduide massa.
Niets zegt dat het enkel om vrachtwagens zou gaan.
Ik vrees dat je er niet in mag met een pick-up + 3,5 T.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: C23 zonebord +3,5t

Bericht door Inazuma »

RedC schreef: 19 dec 2022, 14:00 Maar stel nu dat je rijdt met een auto die ingeschreven is als lichte vracht (vb pickup) en je bent zwaarder geladen dan 3.5 ton dan mag je hier dus ook niet in neem ik aan? Of gaat het echt puur om een vrachtwagen?
Als je een auto inschrijft als lichte vrachtwagen, is dat een vrachtwagen en geldt het bord.
Of als je een personenwagen ombouwt, wordt dat een lichte vrachtwagen, dus ook een vrachtwagen, en geldt het bord ook.

Gaat nog zever geven met pick-ups die fiscaal als personenwagen behandeld gaan worden (tenzij ingeschreven op rechtspersoon, ttz bedrijf), maar wel vrachtwagens blijven voor de wegcode ...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: C23 zonebord +3,5t

Bericht door Stefan Peeters »

RedC schreef: 19 dec 2022, 14:00Maar stel nu dat je rijdt met een auto die ingeschreven is als lichte vracht (vb pickup) en je bent zwaarder geladen dan 3.5 ton dan mag je hier dus ook niet in neem ik aan?
Een lichte vracht, zwaarder geladen dan 3,5 ton... daar mag je nergens mee rijden, dat is een overladen voertuig.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie