Praktijkexamen in Geel

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
SH
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 apr 2009, 14:56

Praktijkexamen in Geel

Bericht door SH »

Vandaag voor de eerste keer examen gaan doen. Op z'n minst gezegd een slechte ervaring.
Had enorm veel zenuwen vooraf, maar eens vertrokken viel alles van mijn schouders.
Ik reed goed, en blijkbaar had ik Olen gekozen om in te rijden (ben in het examencentrum van Geel geweest). Daar moest ik in een straatje keren.
Ik dacht bij mezelf: ik keer hier voor de bocht, want ik weet niet hoe lang de straat nog gaat zijn.

Ik begon dus aan mijn manoeuvre terwijl ineens de examinator tijdens het achteruitrijden riep: 'Stop, je rijd tegen die boom, zie je die boom niet?'
Maar, toen stond ik eigenlijk al stil om weer vooruit te kunnen rijden. Ik ben écht niet tegen die boom gereden, ik had de boom zeker wel gezien. Ik stond er nog zeker 30 cm vanaf. Zowel ik als mijn begeleider hebben niéts gehoord en niets gevoeld dat ik ertegen ben gereden.
Achteraf heb ik de auto achteraan gecontroleerd en er was helemaal niets te zien.
Ben na dit manoeuvre direct moeten terugkeren naar het examencentrum.

Ben dus uiteraard niet geslaagd, maar ik ben er echt 100 % zeker van dat ik die boom absoluut niét geraakt heb.
Nuja.. Moet binnen 10 dagen terug. Ben er wel heel erg van aangedaan. De examinator op zich was redelijk 'streng'. Ik wou hem een hand geven bij het ontmoeten, maar daar wou hij blijkbaar niet van weten. Hopen op meer geluk volgende keer :)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen in Geel

Bericht door Inazuma »

Als je niet akkoord gaat met de beslissing van de examinator : stap meteen naar de hoofdexaminator van het examencentrum en doe daar je relaas.
SH
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 apr 2009, 14:56

Re: Praktijkexamen in Geel

Bericht door SH »

Inazuma schreef:Als je niet akkoord gaat met de beslissing van de examinator : stap meteen naar de hoofdexaminator van het examencentrum en doe daar je relaas.
Ja, wou even weten wat jullie ervan vonden.
Gast

Re: Praktijkexamen in Geel

Bericht door Gast »

ik moet vrijdag mijn praktisch examen daar gaan doen. hebben jullie tips of misschien de route?
je zou me zeer veel helpen
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Re: Praktijkexamen in Geel

Bericht door Leerling of begeleider. »

Gast schreef:ik moet vrijdag mijn praktisch examen daar gaan doen. hebben jullie tips of misschien de route?
je zou me zeer veel helpen

Er bestaan geen vaste examenroute,maar wel doorgaanspunten waar je kunt doorrijden.

kijk even op deze website http://www.autoveiligheid.be" target="_blank en je zie links van deze webstite . Rijbewijs. staan. Dan klik je op 3. Praktisch examen. Dan scrol je bijna naar beneden en dan zie je de doorgaanspunten examencentrum Geel. :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Gast

Praktijkexamen in Geel

Bericht door Gast »

Vandaag heeft mijn zoon voor de 2 de keer zijn praktijkexamen afgelegd. Hij heeft zijn parcour helemaal uitgereden. Mijn man was erbij en hij is al heel kritisch, voor te zeggen dat je goed of slecht rijdt. Hij heeft dan ook samengewerkt met politie en rechtbank, dus kritisch 😉.
De eerst keer was hij niet geslaagd, was terecht, had heel veel zenuwen. Nu heeft hij heel goed gereden, mijn man was erbij. De examinator zei: Je hebt goed gereden, maar niet goed genoeg. Perfectie bestaat niet, voor niemand.
Je had wat meer in de linker spiegel moeten kijken, zever in pakjes, een schande. Geldklopperij noem ik dit en zeggen om iets te zeggen, want dit was onterecht.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Praktijkexamen in Geel

Bericht door GRO »

Beste,
Ik begrijp dat je ontgoocheld bent, Dat jouw man samengewerkt heeft met de politie is eigenlijk geen argument. Toen ik indertijd de site maakte, heb ik helaas moeten vaststellen de politie de laatste was waar ik info moest inwinnen in verband met het correct interpreteren van een verkeersregel.

Het in de spiegels kijken is een belangrijk onderdeel tijdens het examen. De examinator zit achterin de auto en kan vanaf daar moeilijk vaststellen wanneer een leerling enkel met het draaien van zijn ogen in de spiegel kijkt. Daarom staat in ons praktijkboek als uitdrukkelijke tip dat een leerling die bijvoorbeeld in de linkerspieger kijkt, tijdens het examen best wat overdreven met zijn hoofd naar links draait, zodat de examinator kan vaststellen dat de bestuurder effectief naar links kijkt.

Vermoedelijk staan op het examenblad nog enkele andere opmerkingen genoteerd, want voor spiegels alleen geeft men geen onvoldoende.
Plaats reactie