examen centrum erembodegem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: één vraag: waarmee begin je voor je mag rijden, dingen aantonen?
Ja, de voorafgaande controles.

Bediening van het voertuig ; bandenspannings- en bandenslijtage controle "voordoen", zetel en spiegels ontregelen en weer goed afstellen ; ... ; dergelijke dingen.

hoelang duurt het vooraleer je mag gaan naar het praktisch examen?
Je moet minstens 3 maanden een voorlopig rijbewijs B in bezit hebben voor je examen mag gaan afleggen.


Op http://www.gratisrijbewijsonline.be/ kan je onder het menu "Praktijk" een praktijkhandboek downloaden ( 2,5 euro , betaling via sms) met een hoop rijtips, en informatie over het afleggen van de praktijk.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Anoniem

Re: examen centrum erembodegem

Bericht door Anoniem »

Hallo,

Ik heb vandaag mijn rijbewijs behaald in St-Denijs-Westrem. Gedaan met rijschoolinstructeur en 20u rijles. Altijd goed want ze tonen je de moeilijke punten en de straten waar keren in een straat gedaan wordt.

Mijn lief doet het echter zonder rijschool in Erembodegem. Dus die krijgt niet al die tips.

Nu zou ik hem wat willen helpen:
- Welke straten in welke gemeentes doen ze voor 'keren in een straat' (kzoek het wel op met GPS of google maps). Wil het gewoon even oefenen.
- Zijn er moeilijke (kruis)punten? (zoals in Gent: Sterre, Bijlokehof/Martelaarslaan, DePintelaan/Tram, Rotonde Palfijn, Rabot, Dampoort, ...)


mvg,
Gast

Re: examen centrum erembodegem

Bericht door Gast »

Mijn examen deze week gedaan:
-parkeren in de parkeerstrook in de erembodegemstraat (nabij het rond punt)
-keren op het eind van de rit in Welle (Steenveldstraat)

Voor de rest was het van het rijexamencentrum naar "den hering", nieuwerkerke, "den hering", parklaan, parkeren, erembodegem, ninoovsesteenweg, Welle, Steenveldstraat (keren) en terug.
Vooral oppassen op de ronde punten (voorrang geven) en kijken naar de signalering (eugene bosseelstraat - desire de wolfstraat kruispunt)
lb

Re: examen centrum erembodegem

Bericht door lb »

ik heb mijn praktisch rijexamen in erembodegem gedaan, de tweede keer was ik geslaagd.

Tijdens mijn eerste examen had ik slechts één opmerking: fietsers ingehaald in een bocht. De
examinator liet me verderrijden, ik mocht me daarna nog keren in een straat en parkeren en
dacht dus dat het niet zo'n kwaad kon (anders zou hij me meteen na het inhalen van die fietsers
naar het examencentrum gestuurd hebben). Maar ik heb heel mijn parcours afgelegd en bij het
uitstappen aan het examencentrum was mijn examinator nog aan het twijfelen of hij mij er zou
doorlaten of niet voor dat ene manoeuvre, en uiteindelijk besloot hij van niet.

Mijn tweede examen mocht ik al zes dagen later doen. Nu wel geslaagd. Opmerking was dat ik soms
te dicht bij geparkeerde auto's langs de kant reed. Voor de rest: goed.

Bij de beide kansen heb ik geen meter in het stad van Aalst zelf gereden. Welle en Erembodegem veel.
Stig118

Re: examen centrum erembodegem

Bericht door Stig118 »

Beste mannen en vrouwen, het is niet de bedoeling dat jullie bij voorbaat gaan stressen met vragen te stellen over de routes van het rijexamen, voor zij die twijfelen zou ik enkele uren gaan rondrijden tot Liedekerke en Denderleeuw en de moeilijkste punten te gaan bekijken van op afstand zodat je inzicht en vertrouwen krijg, voor wanneer je daar zou moeten rijden. Een goede concentratie en de wetenschap van de studie moet voldoende zijn om te slagen. Goed ademen zodat je de zenuwen onder controle krijg...weet dat die mensen daar niet zijn om je te buizen, dus als je geen fouten maakt is er geen probleem...blijf vooral rustig . Groeten jean luc Ninove
Plaats reactie