voorlopige rijbewijs verlopen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
helloj

voorlopige rijbewijs verlopen

Bericht door helloj »

Hallo mensen

Ik heb letterlijk geen geluk met men rijbewijs. Als eerst had ik rijlessen (10u) genomen bij een erkende rijschool en hebben mij op de dag van de examen laten zitten geen telefoontje of niks. Nadien had ik ze gebeld en vonden ze toch dat ik niet bekwaam was om te rijden, goed. Hierdoor had ik er geen zin niet meer in en heb ik mij voorlopige rijbewijs laten vervallen en ben ik achteraf toch terug opnieuw gegaan voor mijn voorlopige rijbewijs.

Nu heb ik opnieuw via een erkende rijschool gereden (20u) ging allemaal goed we hadden alles goed gepland 10u in maart en 10u in mei en 2u + rijexamen in november. Komende woensdag had ik normaal gezien mijn rijexamen en bellen ze mij gisteren last minute om te melden dat ze hebben gezien dat mijn voorlopige rijbewijs is vervallen ( ik ging ervan uit dat 4b de datum was dat theorie vervalt wat dus niet zo is dus let hier mee op, 4b is de datum van u voorlopige rijbewijs en niet van u theorie, heel onduidelijk), maar swat.

Ik vind zelf dat de rijschool en het examencentrum hier veel te laat mee zijn afgekomen als ze de afspraak al een hele tijd hebben gepland dan hadden ze dit in mijn ogen eerder kunnen melden. Nu is het vandaag feestdag en door de week werk ik van 8u - 18u, woensdag had ik speciaal vrij genomen voor mijn rijexamen ondanks de drukte op werk.

Het is mij precies niet gegund om deze rijbewijs te halen en heb het gewoon geannuleerd omdat ze mij niet verder helpen en maar steeds zitten te hameren op die je mag geen examen doen bla bla.

Ik had een afspraak maandag gedaan voor mijn theorie opnieuw te doen en dan mijn examen te doen maar dan moet ik nog snel naar de gemeente gaan en 5 dagen wachten op mijn voorlopige rijbewijs en mijn baas zal ook niet lachen, nu heb ik alles weer laten vallen en weet ik niet wat doen..

Zal ik woensdag gewoon gaan voor mijn theoretische examen en zelf afspraak maken en met papa rijden of toch opnieuw via een erkende rijschool? Ik heb nooit een rijexamen gedaan btw.

Ik weet ook niet of ik via Bree of Alken moet rijden want het interesseert me eigenlijk niet mee...

Hopelijk ben ik niet de enige die dit heeft meegemaakt en zou graag willen weten hoe mensen hiermee omgaan want ik was juist goed bezig en nu dit weer.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorlopige rijbewijs verlopen

Bericht door Inazuma »

Tip: beter zelf je zaken in de gaten houden ...


Rijschool of examencentrum weet niet wat u van plan bent te doen met uw voorlopige rijbewijs B
U kon dat eventueel tijdig inwisselen en gewoon examen gaan doen ...

Nu niet meer natuurlijk.

Je theorie is ook verlopen, dus die moet je eveneens opnieuw doen.
Anders kan je geen ander voorlopig rijbewijs B krijgen, noch examen doen ...

Gezien je voorlopige rijbewijs verlopen is, moet je 6 uur rijles volgen in een erkende rijschool.

Daarna heb je 2 opties:

- examen met de rijschool doen

- voorlopig rijbewijs model M12 mét begeleider halen, verder oefenen, en daarmee examen gaan doen binnen het jaar


Als ook dat VRB M12 vervalt, kan je enkel nog vioa rijschool examen doen, of 3 jaar wachten en volledig opnieuw starten ...
Plaats reactie