Omwisselen M18 naar M36 mogelijk ?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
JensVanhulst
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2022, 00:01

Omwisselen M18 naar M36 mogelijk ?

Bericht door JensVanhulst »

Hallo

Ik heb voor deze vraag al rondgekeken op internet maar kan niet echt een éénduidig antwoord vinden.

Ik heb na het slagen van mijn theorie (21/06/21, geldig tot 2024) een aanvraag gedaan voor een M36 rijbewijs. Na ongeveer een maand ben ik
20u les gaan volgen en met een bekwaamheidsattest een M18 gaan vragen. (Dus technisch gezien al 1x wisseling.)

Nu vervalt mijn m18 binnenkort en nu zou ik willen weten of ik in de geldigheidsperiode terug kan wisselen naar m36 ?

Wanneer ik op internet lees schrijven ze ofwel dat je altijd kan wisselen van m18 naar m36.
Soms lees ik dat je 1x mag wisselen en nog een andere keer lees ik dat je 1x mag wisselen van het 1 naar andere type

Nu weet ik niet wat te geloven. Ook lees ik dat er een M12 bestaat ?

Weet iemand hier raad mee ?

Alvast bedankt
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Omwisselen M18 naar M36 mogelijk ?

Bericht door Inazuma »

JensVanhulst schreef: 23 okt 2022, 00:11 Nu vervalt mijn m18 binnenkort en nu zou ik willen weten of ik in de geldigheidsperiode terug kan wisselen naar m36 ?
Je kan nog maar één keer omwisselen.
En dat heb je dus al gedaan.

https://www.vlaanderen.be/rijbewijs-b-v ... ijbewijs-b


Wanneer ik op internet lees schrijven ze ofwel dat je altijd kan wisselen van m18 naar m36.
Soms lees ik dat je 1x mag wisselen en nog een andere keer lees ik dat je 1x mag wisselen van het 1 naar andere type
De wetgeving is al eens veranderd, én is nog steeds dubbelzinnig ... vandaar

Het is nu één keer omwisselen.
Ook lees ik dat er een M12 bestaat ?
M12 is één van de opties als je voorlopige rijbewijs vervallen is

Je kan dan 1 jaar oefenen met begeleider(s)


(de andere opties zijn 3 jaar wachten; of oefenen en examen doen met rijschool)
Plaats reactie