zo moeilijk...

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: zo moeilijk...

Bericht door Inazuma »

Cyn schreef: Ik ben al meer dan een jaar bezig met mijn rijbewijs en heb dus dit jaar niks anders gedaan dan erover te praten (en te zagen... :) ) en heb overwegend de reactie van mensen gekregen die zelf zeiden 'amai, dat wist ik niet' 'amai, ik zou het ook niet meer halen'.
Nochtans is het er enkel makkelijker op geworden ...
De sneuvelproeven voor je nog maar de weg op ging zijn al 9 jaar geleden verdwenen ...

Probleem is dat mensen gaan rijden zoals ze zelf willen, niet zoals ze het ooit geleerd hebben, of zoals het op het examen verwacht wordt ...

Voorrang - als er geen borden staan - is zo iets :
Vlamingen némen voorrang waar ze die niet hebben, en verlenen voorrang waar ze 'm wél hebben
Deze mensen beseffen dit zelf, terwijl ook zij natuurlijk geen onveilige of onbekwame chauffeurs zijn hoor.
In nogal wat gevallen zijn ze dat wél ...
Cyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2015, 19:11

Re: zo moeilijk...

Bericht door Cyn »

Nochtans is het er enkel makkelijker op geworden ...
De sneuvelproeven voor je nog maar de weg op ging zijn al 9 jaar geleden verdwenen ...
Wat bedoel je met sneuvelproeven? De manouvres? Nochtans vind ik net dat het makkelijkst, parkeren lukt prima, keren ook en heb ooit voor de leute achteruitgereden tussen de paaltjes, geen probleem.

Dat van die voorrang is zeker waar maar ik vind ook wel dat het een beetje absurd is om hier en daar met verkeersborden te werken (en dan zijn het meestal té veel verkeersborden op één plaats) om dan in een andere straat géén bord te plaatsen omdat je het dan zomaar moet weten omdat je niet rijd op een prioritaire weg. Zet dan toch overal een bord... duidelijker voor iedereen. :roll:
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: zo moeilijk...

Bericht door Inazuma »

Cyn schreef:Wat bedoel je met sneuvelproeven? De manouvres?
Daar werd stevig op gebuisd.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: zo moeilijk...

Bericht door de rijprof »

Zet dan toch overal een bord... duidelijker voor iedereen. :roll:
De basisregel is geen bord, voorrang aan rechts verlenen.
Trapje hoger heb je borden, verkeerslichten, agenten.

Toegegeven, het kan vaak duidelijker en aan slecht zichtbare kruispunten met voorrang aan rechts zou men ook meer borden mogen plaatsen.
Afbeelding
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
fonske

Re: zo moeilijk...

Bericht door fonske »

Cyn schreef:Ik ben al meer dan een jaar bezig met mijn rijbewijs en heb dus dit jaar niks anders gedaan dan erover te praten (en te zagen.
Als ik gisteren het nieuwe programma zag : leren rijden doen je zo
dan moet slagen voor je rijexamen niet zo moeilijk zijn. :oops:
Beide kandidaten welke amper konden vertrekken of nooit eerder op een rotonde reden, slaagden voor de 1 ste dan wel in een 2 de poging.
TIP voor CYn ,neem een tv ploeg mee !
Cyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2015, 19:11

Re: zo moeilijk...

Bericht door Cyn »

fonske schreef:
Cyn schreef:Ik ben al meer dan een jaar bezig met mijn rijbewijs en heb dus dit jaar niks anders gedaan dan erover te praten (en te zagen.
Als ik gisteren het nieuwe programma zag : leren rijden doen je zo
dan moet slagen voor je rijexamen niet zo moeilijk zijn. :oops:
Beide kandidaten welke amper konden vertrekken of nooit eerder op een rotonde reden, slaagden voor de 1 ste dan wel in een 2 de poging.
TIP voor CYn ,neem een tv ploeg mee !
Verdorie! Dan heb ik de eerste aflevering dus al gemist! :wink:
Neen fonske, tv is niets voor mij en ik betwijfel dan ook of het allemaal niet in scène is gezet.
Heb stukken van het programma gezien bij de reclame en sorry maar op vlak van rijvaardigheid (handelingen met de wagen) lukt het mij wel goed maar dan nog zou ik mij niet op tv vertonen.

Zouden die mensen dan gratis hun rijbewijs krijgen?? Moeten zij betalen voor hun lesuren? Want ik moet toegeven, als alleenstaande wordt het voor mij wel een zeer dure grap. Dus dan wil ik het misschien wel overwegen haha :lol: !
Cyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2015, 19:11

Re: zo moeilijk...

Bericht door Cyn »

de rijprof schreef:
Zet dan toch overal een bord... duidelijker voor iedereen. :roll:
De basisregel is geen bord, voorrang aan rechts verlenen.
Trapje hoger heb je borden, verkeerslichten, agenten.

Toegegeven, het kan vaak duidelijker en aan slecht zichtbare kruispunten met voorrang aan rechts zou men ook meer borden mogen plaatsen.
Afbeelding
Dank u rijprof om de theorie hier nog eens kort op te noemen en vooral om zo eerlijk om te gaan met mijn bemerkingen.
Gast

Re: zo moeilijk...

Bericht door Gast »

Ik begrijp het maar al te goed de stress. Ze zouden daar rekening mee moeten houden vind ik en inderdaad, je weet dat je kan rijden! Maar toch.. eerste keer meegemaakt ook pure stress! Niet geslapen op van de zenuwen en zeker smorgens overal druk ach.. ik hangde! Examinator zei me zo spijtig want ik weet je kon het.
Tja wat was ik daarmee, tweede keer te Gent ook stress maar gezonde stress en ging ik er echt voor, maar had ik een bitch van examinator. Ik wist.. ik hang er aan en was ook zo. En ja het hangt zeker af van welke examinator sowieso! Nu kan ik weer zes uur gaan rijden en het bedrag 631€ betalen en waarom?? Pure geldkwestie is dit geworden!!! Ach de staat kan er maar goed mee zijn met mijn centen.
Plaats reactie