ONDERZOEK: Na één jaar rijopleiding met begeleiders

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
TomAat_

Bericht door TomAat_ »

Inazuma schreef:
TomAat_ schreef:Ikzelf zou ook wel graag 20 uur rijles volgen, maar helaas pindakaas hebben wij daar de financiële mogelijkheden niet toe.
Er is ook de basiscursus van 6 uur


Een dikke 1000 euro voor de rijschool is natuurlijk niet niks, maar anderzijds is het ook een relatief klein bedrag als je ziet wat autorijden je alles bij elkaar gaat kosten ...
Die ben ik wel van plan te volgen, maar mijn ouders leren mij de basis dingen: starten, aanzetten, schakelen, remmen en een klein stukje op de openbare weg ;)

Groetjes TomAat_
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

remmen en een klein stukje op de openbare weg
Dat begrijp ik niet.

Je bent van plan naar de rijschool te gaan.

Het allerbegin veroorzaakt heel veel slijtage aan de auto.
Dat gaan je ouders met hun auto leren?
Dus de slijtage is voor de privéwagen.

Veel jongeren leren in het begin van hun begeleider foutieve remtechnieken aan die daarna in de rijschool terug moeten afgeleerd worden.

Waarom, als je toch naar de rijschool gaat, speel je dan niet op zeker en leer je van in het begin zeker de juiste remtechnieken aan.

Het bespaart veel slijtage aan de auto van je ouders en je bent zeker dat je alles aanleert.
TomAat_

Bericht door TomAat_ »

Beide ouders hebben een lerarenopleiding genoten, mijn vader leidt zelfs mensen op die met heftrucks leren. Ook heeft mijn moeder 20u rijles gevolgd in haar tijd, dus zij heeft de juiste remtechniek aangeleerd, die ze nu door leert aan mij :-).

Waarom ga ik zelf niet naar de rijschool? Omdat ik geen ezeltje heb dat geld schijt :D
MrDuckie

Bericht door MrDuckie »

Ik zie hier dat men over is gegaan op de ellelange discussie van geld of geen geld.

Er zijn er bij die zeggen van: "de kosten aan privéwagen wegen op tegen de kost van rijschool lessen".
En dan zijn er nog wat uitspraken her en der waarop ik een aantal dingen zou kunnen zeggen maar misschien volgt dat later nog.

De kosten wegen op ?
"Ja en Nee".

Ik zie hier dat er een aantal stellingen ter hand worden genomen en ik kan uit ervaring en ondervinding spreken dat lang niet alles op gaat voor hetgeen dat deze of gene wilt of zou willen, en de simpele reden hiertoe is zijn/haar persoonlijke situatie.

Voor mij is het bijvoorbeeld lang niet zo gemakkelijk om even extra uurtjes bij de rijschool te nemen, en eventjes nog een examen erbovenop enzovoorts.
De situatie en financiën laten dit niet toe, hoe graag ik zou willen, het kan gewoon niet.

Waar een wil is, is niet altijd een weg.
Dat is een feit.


Een opleiding via de rijschool kost inderdaad voor sommigen nogal wat centen, en kan zeker een hap uit het budget zijn voor iemand.
En dan zegt men van: opleiding cheques .. ja doodleuk en aardig dat het voor de werklozen is, maar het gegeven erbij dat je op z'n minst 1 dag moet werken om die te krijgen,..
Dan ben je die ene dag niet werkeloos. dus zou dat niet gelden.

Nu in ieder geval.
Het is gewoon lang niet altijd zo makkelijk en mogelijk voor sommigen om even dit of dat te doen.
Zelfs al zou het 15€ kosten, dat kan zelfs al teveel zijn. En ik weet dat sommigen dan een repliek geven van: "Dan moet je sparen en wachten ofwel niet voor je rijbewijs gaan".
Tegenwoordig is het voor menig een noodzaak om rijbewijs te hebben, anders is er geen uitweg noch uitkomst qua verbetering voor de situatie.

-
That's my coin, that's my penny.
There is a lot to say by more than many.
Gast

Bericht door Gast »

Ja kom, laten we serieus blijven. Als 15 euro al te veel is dan kan je al zowiezo geen examen afleggen bij een examencentrum. Ik wil trouwens niet grof zijn ofzo, maar als 15 euro al teveel is voor een rijopleiding dan heb je wel ergere problemen dan geen rijbewijs te hebben. Je kan je dan beter concentreren op ergens een job te vinden en een beetje te sparen. Samen met opleidingcheques is het dan zeer goed te doen. Zo heb ik het toch gedaan.
MrDuckie

Bericht door MrDuckie »

Dat bedoel ik dus, zonder wetenschap te hebben van hoe alles in elkaar zit kan je niet zomaar even stellen dat ..

Dat 15 € al teveel hoeft niet te maken hebben met 'problemen' laat staan dat het relatie heeft tot het al dan niet wel of geen werk te hebben.

Zoals ik al eerder zei: niet alles is altijd evenwel zo gemakkelijk en niet altijd is er een weg.

En lichtelijk offtopic dan weer, een jobke vinden is ook hetzelfde, lang niet altijd zo makkelijk als dat menig zegt en claimt.
Als men aan de andere kant en in andere schoenen staat, dan zal het zicht ook wel bijdraaien.

maar goed. :)

straks loopt het in het geheel flink offtopic.

terug wat on-topic

Examinatoren verschillen naar mijn weten enigzins wel per persoon, je hebt naar mijn idee te maken met iemand's kritische blik op hoe dat jij rijd, voor de een kan het zijn dat je te weinig je knipperlichtjes gebruikt en voor de ander zit 't wel goed.

als de een zegt te weinig -> zal je een slechtere beoordeling krijgen.
en dat kan mogelijk net 1 aanmerking teveel zijn waardoor je net niet slaagt.

Het is imo niet altijd zo dat de schuld zou liggen bij een examinator, jij bent immers degeen die rijd en misschien kan je dan wel rijden maar liggen je probleempunten bij het technische gedeelte van een weggebruiker te zijn. Bij bepaalde handelingen die je moet doen, doe je dan misschien net niet goed of vaak genoeg.
Er zijn veel mede afhankelijk van je slaagkans of niet en voornamelijk ben jij het dan ook wel zelf.
Ga je de mist in, dan ga je de mist in, zo niet dan niet.
En ja, er zijn discutabele gevallen en mocht je daar in zitten dan is er 1 oplossing, het melden bij de juiste persoon in vorm van klacht en dan is het verders afwachten.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Verkeerd remmen

Bericht door Inazuma »

Het bericht over verkeerd remmen is afgesplitst als nieuwe draad :

viewtopic.php?t=9488
Gast

Re: ONDERZOEK: Na één jaar rijopleiding met begeleiders

Bericht door Gast »

Als ik hier allemaal die datums zie 2007 of weet ik veel.. waneer jullie je rijexamen hebben afgelegd mogen jullie nog van geluk spreken.
Nu 2022! Is het echt een ramp geworden in dat corrupte wereldje en geldklopperij 🤑 en nog iets, je mag dan nog zo goed gereden hebben op je examen,als een examinator niet op je kop kan heb je het zitten. Komt overeen zoals een ticketje winnen uit de loterij.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: ONDERZOEK: Na één jaar rijopleiding met begeleiders

Bericht door Inazuma »

Berichten als bovenstaande zijn eigenlijk zo oud als de examencentra zelf ...

Voor velen is het examen de eerste keer dat hun rijkunsten onafhankelijk getoetst worden, en dat wil wel eens tegen vallen.
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: ONDERZOEK: Na één jaar rijopleiding met begeleiders

Bericht door NeGeNdUuSt »

Gast schreef: 26 sep 2022, 09:21 Als ik hier allemaal die datums zie 2007 of weet ik veel.. waneer jullie je rijexamen hebben afgelegd mogen jullie nog van geluk spreken.
Nu 2022! Is het echt een ramp geworden in dat corrupte wereldje en geldklopperij 🤑 en nog iets, je mag dan nog zo goed gereden hebben op je examen,als een examinator niet op je kop kan heb je het zitten. Komt overeen zoals een ticketje winnen uit de loterij.
een examen moet je zien als een moment opname, maar een zeer goede voorbereiding kan wonderen doen om te kunnen slagen tijdens uw examen.
wij weten natuurlijk niet wat er allemaal op uw examenblad stond. als je dit eens zou delen gaan de mensen van de site uw veel beter kunnen helpen door uw te wijzen op de aandachtspunten die je nog moet of kan verbeteren. ,dan zal je het misschien wel begrijpen waarom de examinator een nee geeft plaats van een ja om te kunnen slagen voor de gewenste categorie die hebt moeten afrijden.
Plaats reactie