Niet geslaagd

Vraag hier tips en hulp van anderen.
BFO

Niet geslaagd

Bericht door BFO »

Hoi,
Ik ben hiernet voor mijn theorie RIJBEWIJS B gegaan natuurlijk, niet geslaagd (32/50)
Ik heb voor mezelf toch al een serieuze tip gevonden: Goed lezen, vooral rustig blijven en verder doen.
Oefenexamens bij jullie heb ik steeds tussen de 46 en de 50 gehaald.
Ik heb sommige van jullie theorie oefenfilmpjes bekeken en sommige oefeningen ook
Ik heb ze niet allemaal gemaakt, toch zit ik met het idee vandaag echt goed door te leren en morgen/overmorgen direct te gaan.
Aangezien ik vanaf volgende week het echt druk ga hebben denk ik dat het een slecht idee is om nog langer te wachten.
Wat zijn jullie tips behalve nog extra leren voor de theorie?
MVG
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Niet geslaagd

Bericht door GRO »

Oefenexamens bij jullie heb ik steeds tussen de 46 en de 50 gehaald.
Ik heb sommige van jullie theorie oefenfilmpjes bekeken en sommige oefeningen ook
Zoals op de site staat; Enkel proefexamens maken is geen zekeheid om te slagen.

Een grote kans om te slagen heb je als je onze leermethode volgt:
Van elke les:
. Filmpje bekijken (5 min)
. Tekst onder het filmpje of in het handboek nalezen (5 min)
. ALLE oefenvragen maken die bij die les horen (onze belangrijkste vragen) (10 min)
Is 20 min per les x 31 lessen = 10 h en 30 min.
Als er nog wat tijd over is wat proefexamens maken (minder belangrijk)

Als je het voornaamste niet doet, is de kans klein dat je van de eerste keer slaagt.
Kamiel

Re: Niet geslaagd

Bericht door Kamiel »

Hoi,
Waarom moet je de tekst nog eens nalezen?
Is die tekst dan niet identiek aan het filmpje?
Ik doe momenteel al de theorie filmpjes + oefenvragen...
Maar ik lees de tekst niet na is dit dan een probleem?
MVG
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Niet geslaagd

Bericht door GRO »

Waarom moet je de tekst nog eens nalezen?
Is die tekst dan niet identiek aan het filmpje?
Het filmpje is de basis.
In de tekst onderaan het filmpje kunnen extra belangrijke aanvullingen staan.

Daarenboven is onze methode gebaseerd op herhaling, niet op van buiten leren.
1. Horen en zien in het filmpje
2. Herhaling bij het nalezen (en wat belangrijke aanvulling)
3. Herhaling tijdens het maken van de oefenvrage van die les (soms leer je zo ook nog iets extra)
Als je dat doet, ben je een dikke 10 uur bezig.
Ik doe momenteel al de theorie filmpjes + oefenvragen...
Maar ik lees de tekst niet na is dit dan een probleem?
Ja, want dan volg je niet onze leermethode en slaag je belangrijke zaken over.
Kamiel

Re: Niet geslaagd

Bericht door Kamiel »

Hoi,
Ik heb eigenlijk alle filmpjes bekeken en de tekst (deels dingen die ik niet wist goed gelezen + dingen die ik wel wist maar belangrijk bij stond),
ik heb alle oefenvragen gemaakt (2 of 3 of 4x tot ik er een goed resultaat er op had)
Dus ik twijfel of ik er al klaar voor ben
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Niet geslaagd

Bericht door GRO »

Wel als je alle lessen gedaan hebt (filmpje - tekst - oefenvragen) dan an je als controle wat proefexamens maken. Als je daar dan telkens tussen de 46 en 50 op hebt, ben je klaar.
burka78

Re: Niet geslaagd

Bericht door burka78 »

hey,

ik heb mijn theorie rijbewijs al 3 keer afgelegd en niet kunnen slagen.
de eerste keer had ik via jullie website geleerd en behaalde 36/50
de tweede keer heb ik heel lang aan jullie website gezeten en behaalde alweer 36/50
voor de derde keer heb ik les gevolgd in een erkend rijschool en heb daarna alweer via deze website geleerd en behaalde alweer 36/50
en bij de 3 examens heb ik altijd 1 grote fout aan de hand gehad.
nu heb ik schrik dat ik niet meer zal slagen en ga dus een lange tijd geen examen afleggen.
kunnen jullie mij een beetje tips geven ?
mvg
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Niet geslaagd

Bericht door Jozef »

Zou je kunnen ons uitleggen wat voor soort fouten je telkens weer maakt? Dan kunnen we zien hoe we jou kunnen helpen. Maar op een dag slaag ook jij, daar mag je gerust van zijn. Alleen de blinden kunnen we niet leren autorijden. :wink:
Dorian
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 aug 2018, 10:46

Re: Niet geslaagd

Bericht door Dorian »

@BFO hoe had je dan zoveel kunnen halen op de proefexamens van deze site als je de theorie niet deftig had geleerd?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Niet geslaagd

Bericht door Jozef »

Dorian schreef: 19 aug 2018, 18:15 @BFO hoe had je dan zoveel kunnen halen op de proefexamens van deze site als je de theorie niet deftig had geleerd?
Hij zal op het echte examen een beetje zemelachtig geweest zijn zeker.
raiza

Re: Niet geslaagd

Bericht door raiza »

hallo ik haal maar telkens
36 tot 37 op 50
en als ik thuis leer
haal ik bijna altijd 42 43 44 of 45 op 50
heb dik wils moeilijk met de vragen van de agenten alcol treinen
hopelijk kunnen jullie
mijn hier mee helpen
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Niet geslaagd

Bericht door GRO »

Je schrijft hier je punten van je proefexamens.
1. De proefexamens zijn het minst belangrijke van de site.
2. Als je, nadat je alles volgens onze leermethode hebt geleerd, wat examens maakt, en je haalt telkens tussen de 46 op 50 en 50 op 50, dan ben je klaar om examen te gaan doen.
Ik merk dat jij zelfs geen enkele keer 46/50 haalt, en toch ga je examen doen. Dat wil dus zeggen dat je het echte examen gaat doen, alhoewel je er niet klaar voor benf. Dan mag het je toch niet verwonderen dat je niet geslaagd bent.
3. Je hebt duidelijk de leermethode niet correct gevolgd.
Melissa2

Re: Niet geslaagd

Bericht door Melissa2 »

Al die reacties over het feit dat slagen op de proefexamens niet voldoende is , vind ik compleet onterecht! Er is hier maar één enkele degelijke uitleg voor en die is dat die proefexamens het niveau van de theorie-examens niet halen, en dus dringend dienen te worden aangepast!!!!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Niet geslaagd

Bericht door Benny Stinkens »

Melissa2 schreef: 10 sep 2022, 13:32 Al die reacties over het feit dat slagen op de proefexamens niet voldoende is , vind ik compleet onterecht! Er is hier maar één enkele degelijke uitleg voor en die is dat die proefexamens het niveau van de theorie-examens niet halen, en dus dringend dienen te worden aangepast!!!!
En dan te weten dat meer dan 90% van onze gebruikers (dat zijn duizenden gebruikers) vinden dat onze proefexamens exact overeenkomen met de echte examens. :idea:

Je bent dus overtuigd dat de theorie leren overbodig is en als je alleen maar oefenvragen maakt of van buiten leert dit voldoende zou zijn :?:

Voor sommige zou dit zelfs kunnen, maar ons doel is dat onze gebruikers het verkeersreglement kennen en dan pas slagen.
Niet dat ze alleen maar slagen zonder dit te kennen. :oops:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
pteh4pple
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2022, 03:11

Re: Niet geslaagd

Bericht door pteh4pple »

Melissa2 schreef: 10 sep 2022, 13:32 Al die reacties over het feit dat slagen op de proefexamens niet voldoende is , vind ik compleet onterecht! Er is hier maar één enkele degelijke uitleg voor en die is dat die proefexamens het niveau van de theorie-examens niet halen, en dus dringend dienen te worden aangepast!!!!
Ik weet niet of de proefexamens het niveau van de theorie-examens behalen of niet maar ik kan je wel verzekeren dat alle competitie voor deze site slecht is. Ik heb allerlei apps en websites geprobeerd en dit was toch wel de beste. Je moet wel meermaals alles van theorie lezen, eventueel die videos ook nog kijken terwijl je eet ofzo en dan nog die testjes doen per hoofdstuk en als je consistent 45-48/50 kan halen op proefexamens dan zal je sowieso slagen voor je theorie examen. Als je zo een klacht als die van jou durft te maken betekent het voor mij dat je nog niet naar alternatieven hebt gezocht en dat je niks moeite hebt gestoken in het begrijpen van de materie.
Plaats reactie