Afspraak vastleggen Asse

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sabrey

Afspraak vastleggen Asse

Bericht door Sabrey »

Volgens de website kan je enkel een praktijkexamen in Asse vastleggen ofwel ter plekke ofwel telefonisch. Waarom dit anno 2022 niet gewoon online kan is mij een raadsel, maar dat terzijde. Voor theorie-examens kan dat overigens wel, wat het nog vreemder maakt...

Ik heb al meerdere keren gebeld naar het examencentrum en telkens word ik daar gewoon in de wacht gezet met een muziekje. Hiernet heb ik zo gewacht van 14u50 tot 15u30 en dan kreeg ik te horen dat de wachttijden te lang waren, waardoor het systeem automatisch inhaakte.

Nemen ze daar gewoonweg niet op? Is de enige manier om een afspraak vast te leggen in Asse effectief naar daar rijden, een nummertje trekken, en aan te schuiven zoals in de jaren stillekes?

Als iemand een bepaald tijdstip kan aanraden waarop ze wel opnemen, dan hoor ik het graag.
Maximus

Re: Afspraak vastleggen Asse

Bericht door Maximus »

Ik heb nooit problemen gehad in Asse. Probeer eens in de ochtend te bellen.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Afspraak vastleggen Asse

Bericht door Inazuma »

Bert liet het volgende weten:


Afspraak maken

Een praktijkexamen reserveren voor de categorieën AM en B kan ofwel ter plaatse, van maandag tot vrijdag van 7u tot 16u ofwel telefonisch op volgend nummer: 02/452.99.37.


Hierbij alvast het adres :

AIBV, Industriezone 5 (nummer 81) te Asse Mollem.

Per email worden géén inschrijvingen aanvaard.
Telefonisch inderdaad zéér, zéér moeilijk bereikbaar.
Best is inderdaad dat je persoonlijk eventjes tot daar gaat.

Je hebt dan zelden of nooit lange wachtrijen, en je wordt daar dan toch vrij snel geholpen.

Koppel er misschien ineens een oefenritje met je leerling aan vast.
Dan ziet je leerling de in- en uitrit van het examencentrum al eens.
Dit is absoluut een goede oefening, want tegenliggers kruisen gaat daar niet.
Je moet dus vooraf eventjes goed kijken voordat je wil buitenrijden of binnenrijden.
Het gebeurt vaak dat leerlingen zich daar plompverloren vastrijden bij begin of einde van hun examen.
De uitrit is lichtjes hellend bergop, met bovenaan een stopbord.
Maar daarna is het best om voorzichtig vooruit te komen, anders heb je géén zicht wegens een betonnen electricteitspaal.
En de maximumsnelheid is daar (nu nog) 70 km/u .....

Je hebt je kunnen inschrijven, en je leerling heeft al een paar belangrijke dingen gezien.
Daarna kan je misschien nog wat verder oefenen in de examenregio.

Je hebt meteen het aangename aan het nuttige gekoppeld ....
Sabrey

Re: Afspraak vastleggen Asse

Bericht door Sabrey »

Ik ben vandaag vroeger opgestaan speciaal om precies op klokslag 7u (net wanneer ze openen) te kunnen telefoneren. Opnieuw werd ik drie kwartier in de wacht gezet met een muziekje, en daarna haakt het systeem vanzelf in.

Dit is als werkende mens enorm frustrerend. Ik werk full-time. Online vastleggen gaat niet. Telefonisch nemen ze niet op. Enkel in den lijve kan, en dit enkel op werkdagen tussen 7u en 16u? Lachwekkend...

Laat het geweten zijn dat ze daar gewoonweg NIET opnemen.

Voor iedereen die later op dit topic stuit: bespaar uzelf de moeite en probeer niet eens te bellen. Ik zet mijn wekker morgen nóg vroeger zodat ik voor aanvangen van mijn werkdag dan maar persoonlijk een afspraak kan laten vastleggen. Hopelijk geraak ik daar vlot binnen en buiten.
Sabrey

Re: Afspraak vastleggen Asse

Bericht door Sabrey »

Om 12u mijn laatste poging gedaan en deze keer toch vrij snel iemand aan de lijn gekregen. Dus het kan... Veel succes aan wie probeert.
Plaats reactie