Kan ik een klacht indienen tegen een examinator?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
JonasT
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2022, 11:45

Re: Kan ik een klacht indienen tegen een examinator?

Bericht door JonasT »

Hallo,

Ik ben woensdag 31/08/2022 examen gaan doen in Kontich en men examen is onterecht stop gezet.
Hieronder een link met een getailleerd verslag over het examen https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Maximus

Re: Kan ik een klacht indienen tegen een examinator?

Bericht door Maximus »

JonasT,

U schrijft:
Hij mag dit examen alleen maar stop zetten als hij of mijn lesgever (vab rijschool) zou hebben ingegrepen wat hij niet heeft gedaan of toch niet duidelijk heeft gemaakt [...]
Welke bron gebruikt u daarvoor? Bij het oprijden van de boordsteen krijgt u, volgens mij, automatisch een 'slechte' beoordeling op dat onderdeel van je examen, waardoor er geen kans van slagen meer is (1x slecht = gebuisd) en de examinator het nut van de overige openbare proef niet meer inziet. Daarom dat hij opteert om terug te rijden naar het examencentrum en niet onnodig rond te blijven rijden, het kwaad was al geschied.

Daarnaast ben je niet akkoord met de staat van het wegdek en de locatie van het manoeuvre. Laat me kort zijn over de staat van het wegdek: dat is geen geldig argument. De locatie van het manoeuvre is naar mijn inziens ook geldig. Een parkeersstrook (hoewel geen 'straat') behoort tot de openbare weg, waarop uw proef heeft plaatsgevonden. Daarnaast is er op een parkeerstrook sprake van 'rustig verkeer', want er rijden geen auto's op, behalve zij die zich willen parkeren (al is dat ook niet echt 'rijden' meer). Ten slotte spreekt u ook over een slecht voelbare en zichtbare boordsteen. Voor zover ik via Google Maps het parkour afloop, zie ik toch telkens duidelijk een verschil tussen straat en voetpad (iets wat de examinator ongetwijfeld ook gezien heeft, aangezien hij gezien/gevoeld heeft dat je erop reed). Wat is volgens jou de definitie van een goed (of slecht) zichtbare boordsteen?

Ik vrees dat je je tijd beter spendeert aan het opdoen van ervaring op de baan / bij manoeuvreren. Ook op een slecht wegdek moet je veilig achteruit kunnen rijden. Ik raad je aan om ook de afstelling van de buitenspiegels nog eens te controleren, zodat je zeker de juiste kijkhoek hebt en kan zien dat je niet de boordsteen op rijdt. Voor de rest wens ik je nog veel succes bij een volgende poging!
Plaats reactie