aanvraag voorlopig rijbewijs invullen?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
JR

aanvraag voorlopig rijbewijs invullen?

Bericht door JR »

hoi..
ik ben een paar dagen geleden geslaagd voor mijn theoretisch examen en was door.
nu moet ik mijn aanvraag indienen, maar heb geen idee mat ik wel en niet moet invullen.
ik heb al wat opzoek werk gedaan..

ik had al gevonden dat de begeleider niet mee op het voorlopig rijbewijs staat vermeld, maar ik dacht altijd dat hij wel op de aanvraag moest vermeld staan.
ik wil het model van 36maanden nemen.

help?

x
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: aanvraag voorlopig rijbewijs invullen?

Bericht door GRO »

Beste,
ik heb al wat opzoek werk gedaan..
Klik bovenaan dit forum eens even op de afbeelding PRAKTIJK CD-rom
Klik vervolgens even op PRAKTIJK
Klik vervolgens op 1. DE BEGELEIDER
Klik dan op 1.2
Daar staat een aanvraagformulier afgebeeld en wat je moet invullen.

Lees ook het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online samen met je begeleider goed door:

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (klik voor info)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: aanvraag voorlopig rijbewijs invullen?

Bericht door de rijprof »

Wil je 20 uur rijschool (VRB 18 maand zonder begeleider)? > Ga je naar de rijschool.

Wil je rijden met een begeleider (VRB 36 maand met begeleider)? > Ga dan naar het gemeentehuis. Ze zullen u verder helpen met het invullen. (begeleiders invullen is niet nodig)
Ps: voorzie ook 2 pasfoto's en 9 €.

Wil je combineren met rijschool (minder dan 20 uur) en begeleider? > Ook gewoon naar het gemeentehuis.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: aanvraag voorlopig rijbewijs invullen?

Bericht door Inazuma »

JR schreef: ik had al gevonden dat de begeleider niet mee op het voorlopig rijbewijs staat vermeld, maar ik dacht altijd dat hij wel op de aanvraag moest vermeld staan.
Je moet geen begeleiders meer invullen voor rijbewijs B, ook niet op de aanvraag, en die staan dan ook niet meer op je rijbewijs.


(Die mogelijkheid is nog voorzien op de formulieren voor andere voorlopige rijbewijzen dan B.)
Gast

Aanvraag voorlopig rijbewijs invullen

Bericht door Gast »

Beste

Ik heb een vraag in verband met het invullen van het aanvraagformulier voor een voorlopig rijbewijs model 36. Moet je de begeleider hierbij invullen?

Soms vind ik dat het wel moet en anders vind ik dat het niet nodig is.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Aanvraag voorlopig rijbewijs invullen

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 05 sep 2022, 16:43 Ik heb een vraag in verband met het invullen van het aanvraagformulier voor een voorlopig rijbewijs model 36. Moet je de begeleider hierbij invullen?

Soms vind ik dat het wel moet en anders vind ik dat het niet nodig is.
Je reageert op een vraag en antwoorden van 12,5 jaar geleden :?

Intussen is de wetgeving nog maar eens veranderd, en moeten de begeleiders opnieuw op het voorlopige rijbewijs M36 (en M12) vermeld staan

Je gaat dus beide antwoorden terugvinden afhankelijk van wanneer de vraag gesteld werd ...


Je hebt dus hun gegevens nodig op de aanvraag
Plaats reactie