Flitsen aan verkeerslichten

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
MaxDrive
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2022, 14:13

Flitsen aan verkeerslichten

Bericht door MaxDrive »

Ik reed woensdagavond aan het kruispunt in zulte richting kruisthoutem
https://www.google.com/maps/@50.9183047 ... 384!8i8192

Ik reed van Kruishoutem naar olsene toe. Ik ben iemand die zo hard gepushed is in het hoofd om bij oranje meteen te stoppen. eventueel bij lang durigheid als groen is. wat beginnen remmen dat plots op oranje springt. maar bon.

Ik stond aan de verkeerslichten het was rood er stond nog auto voor mij, en vrachtwagen achtermij. Het werd groen de voorste auto zet aan. en dan ik. de voorste auto reed wel wat sneller door dan ik zelf. maar plots zie ik een hele dove witte flits wnr ik over de verkeerslichten al ben (100%). ik kijk in mijn achterspiegel, de vrachtwagen was heel traag aan het rijden (duurt meestal wat langer optrekken bij vrachtwagens).

Dus dan begon ik na te denken. ik reed niet snel (kon ook zelf niet op een baan van 70). en het was groen (zit zodanig in men hoofd) ik blijf ook gewoon staren naar verkeerslicht tot het groen wordt. ben niet bezig met andere dingen enzo.

Waarvan kwam die flits dan. ook in google maps zijn er geen flitspalen of camera's op de verkeerslichten te zien. Zou het de voorlichten geweest zijn van die vrachtwagen die aanzette (het waren witte lichten dat hij had)
MaxDrive
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2022, 14:13

Re: Flitsen aan verkeerslichten

Bericht door MaxDrive »

eff bij informatie
----
het was een heel lichte dove witte flits 1x
meestal is een snelheidsflits of gewone iets dat de hemel opklaart of dat je echt eff verblind bent.

dit was niet het geval
in roeselare toen ik van een brug reed (ergens verlaten) zou ik ook al soon onverklaarbare lichte witte flits (wat niks leek te zijn)
---
ook zou er bij verkeerslichten 2 flitsen moeten komen. heb er maar 1 letterlijk gezien.

als ik alles wat op lijst.
is het logisch dat het vrachtwagenlichten waren (eventueel weer aansteken wnr hij vertrekt)
of dat er tegenligger passeerde en weerkaatsing was
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Flitsen aan verkeerslichten

Bericht door Inazuma »

Daar stonden in 2020 alvast geen flitscamera's
Die flitsen idd "dubbel"

Lichtflits kan ook reflectie van zon op ruiten zijn, heb je wel meer in de zomer
MaxDrive
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2022, 14:13

Re: Flitsen aan verkeerslichten

Bericht door MaxDrive »

Inazuma schreef: 19 aug 2022, 15:35 Daar stonden in 2020 alvast geen flitscamera's
Die flitsen idd "dubbel"

Lichtflits kan ook reflectie van zon op ruiten zijn, heb je wel meer in de zomer
in maps zijn er al foto's genomen in juni 2022.
soms gaat het over naar 2020 of 2018.
heb gekeken op foto's van juni 2022. en zag niet direct camera's

en het was wel in de avond rond 19:45. dus kan al zonsondergang zijn
Plaats reactie