betekenis van de nummers bij "opmerkingen PE" ?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast_123456789

betekenis van de nummers bij "opmerkingen PE" ?

Bericht door gast_123456789 »

Geachte allen


Vandaag ben ik geslaagd voor mijn rijbewijs. Het was zeer goed volgens de examinator.
En dus heb ik een blad gekregen, maar ik heb een opmerking dat zo luidt
OPMERKINGEN PE :
ECO + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
Toen ik het blad kreeg had ik niet bij stilgestaan wat dit zou betekenen. Dus begon ik het op te zoeken.
Blijkbaar is het nergens te vinden, enkel wat resultaten dat naar dit forum leidt.

Volgens dit forum is ECO + = ecologisch gereden. Er werd ook gemeld dat het louter indicatief is.
Maar graag zou mijn vader weten wat die cijfers 1.1 enz exact betekenen zodat hij weet waarop hij focus zou moeten leggen bij het begeleiden van mijn broers.

als iemand een site met een overzicht weet, een link is voldoende

bedankt
mvg

PS: heb gewoon een of ander gastnaam genomen omdat ik maar een vraag heb
ebo
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 mar 2012, 01:22

Re: betekenis van de nummers bij "opmerkingen PE" ?

Bericht door ebo »

Ik heb dat eens nagevraagd en heb van GOCA eigenlijk geen antwoord gekregen.
Dwz. voor rijbewijs B wordt die informatie, waar de nummers voor staan, niet publiek gemaakt. ( wel voor vrachtwagen )
Je kan alleen op het eind van het examen aan de examinator uitleg vragen.
Dus heb je op het einde ECO- kan je vragen waarom hij dat als negatief heeft beoordeeld.

Als het analoog is met de examens voor vrachtwagens vermoed ik volgende:
1.5 verwijst naar een rubriek zoals schakeltechniek,
als je ecologisch niet goed hebt gereden krijg je ECO- met een cirkel rond 1.5 gezien het probleem bij het schakelen zit.
Maar gezien op dit moment ecologisch rijden nog geen invloed heeft op de examen uitslag geven de meeste examinatoren alleen ECO+ of ECO-
De nummers heb ik nog bij niemand aangeduidt gezien.

M.a.w. antwoord van GOCA is: je kan alleen direct na het examen uitleg daarover krijgen.
axd
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jul 2022, 19:46

Re: betekenis van de nummers bij "opmerkingen PE" ?

Bericht door axd »

Intussen zijn we tien jaar verder; zouden die codes nu wel beschikbaar zijn?

Op https://www.gocavlaanderen.be/detail-page/vademecum vindt men niets voor cat B. Is toch eigenaardig? Waarom zou men dit achterhouden?
Plaats reactie