geflitst met voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
RenoB

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door RenoB »

Wat houd zo een foto wedstrijd in? Krijg ik een boete dan?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

RenoB schreef: 14 jun 2022, 17:19 Wat houd zo een foto wedstrijd in? Krijg ik een boete dan?
Humor is niet aan u besteed ?

Kans is idd zeer groot dat je een PV en een overschrijvingsformulier voor een onmiddellijke inning gaat binnenkrijgen
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door NeGeNdUuSt »

Inazuma schreef: 14 jun 2022, 17:25
RenoB schreef: 14 jun 2022, 17:19 Wat houd zo een foto wedstrijd in? Krijg ik een boete dan?
Humor is niet aan u besteed ?

Kans is idd zeer groot dat je een PV en een overschrijvingsformulier voor een onmiddellijke inning gaat binnenkrijgen
Zo te zien is hem heel blij dat hij in de rij staat om een verkeersboete te willen ontvangen. dat voorspeld ook niets goed voor in de nabije toekomst als hij ooit in het bezit zal komen van een effectief vast rijbewijs. als die jaren dat ik mijn rijbewijs heb voor een paar categorieën heb ik nog nooit 1 ontvangen.
RenoB

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door RenoB »

NeGeNdUuSt schreef: 14 jun 2022, 18:23
Inazuma schreef: 14 jun 2022, 17:25
RenoB schreef: 14 jun 2022, 17:19 Wat houd zo een foto wedstrijd in? Krijg ik een boete dan?
Humor is niet aan u besteed ?

Kans is idd zeer groot dat je een PV en een overschrijvingsformulier voor een onmiddellijke inning gaat binnenkrijgen
Zo te zien is hem heel blij dat hij in de rij staat om een verkeersboete te willen ontvangen. dat voorspeld ook niets goed voor in de nabije toekomst als hij ooit in het bezit zal komen van een effectief vast rijbewijs. als die jaren dat ik mijn rijbewijs heb voor een paar categorieën heb ik nog nooit 1 ontvangen.
Ik ben helemaal niet blij met een boete, ik was heel even ni aant opletten op de snelheid en ik zag dak tesnel reed en begon te vertragen en ineens zie ik precies 4 flitsen maar mijn waze zei niets van een flitser
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Niet alle mobiele flitscontroles verschijnen op Waze

Als je op die manier rondrijdt, ben je ietwat verkeerd bezig ...
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door NeGeNdUuSt »

RenoB schreef: 15 jun 2022, 10:59
NeGeNdUuSt schreef: 14 jun 2022, 18:23
Inazuma schreef: 14 jun 2022, 17:25

Humor is niet aan u besteed ?

Kans is idd zeer groot dat je een PV en een overschrijvingsformulier voor een onmiddellijke inning gaat binnenkrijgen
Zo te zien is hem heel blij dat hij in de rij staat om een verkeersboete te willen ontvangen. dat voorspeld ook niets goed voor in de nabije toekomst als hij ooit in het bezit zal komen van een effectief vast rijbewijs. als die jaren dat ik mijn rijbewijs heb voor een paar categorieën heb ik nog nooit 1 ontvangen.
Ik ben helemaal niet blij met een boete, ik was heel even ni aant opletten op de snelheid en ik zag dak tesnel reed en begon te vertragen en ineens zie ik precies 4 flitsen maar mijn waze zei niets van een flitser
Ik gebruik ook alle dagen de app van flitsmeister & ik ben er zeker van het traject dat ik moet afleggen weet ik de plaatsen zijn waar ze heel vaak staan of het nu overdag is of in de nacht. maar inderdaad blind vertrouwen op een app is inderdaad geen goed idee, zeker in uw geval kan dat zware gevolgen hebben als ze uw ooit pakken voor een zware overtreding & zo een vast rijbewijs zal bemachtigen.
RenoB

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door RenoB »

NeGeNdUuSt schreef: 15 jun 2022, 15:19
RenoB schreef: 15 jun 2022, 10:59
NeGeNdUuSt schreef: 14 jun 2022, 18:23

Zo te zien is hem heel blij dat hij in de rij staat om een verkeersboete te willen ontvangen. dat voorspeld ook niets goed voor in de nabije toekomst als hij ooit in het bezit zal komen van een effectief vast rijbewijs. als die jaren dat ik mijn rijbewijs heb voor een paar categorieën heb ik nog nooit 1 ontvangen.
Ik ben helemaal niet blij met een boete, ik was heel even ni aant opletten op de snelheid en ik zag dak tesnel reed en begon te vertragen en ineens zie ik precies 4 flitsen maar mijn waze zei niets van een flitser
Ik gebruik ook alle dagen de app van flitsmeister & ik ben er zeker van het traject dat ik moet afleggen weet ik de plaatsen zijn waar ze heel vaak staan of het nu overdag is of in de nacht. maar inderdaad blind vertrouwen op een app is inderdaad geen goed idee, zeker in uw geval kan dat zware gevolgen hebben als ze uw ooit pakken voor een zware overtreding & zo een vast rijbewijs zal bemachtigen.
Het is niet dat ik verblind op de app vertrouw maar ik rij daar ook dagelijks en zie nooit iets hangen ofz van flitser en ik zei mensen mij voorbij vlammen terwijl ik er 120 rij
r0bbe

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door r0bbe »

Ik ben door het oranje gereden met een snelheid van 63 km/uur op een baan van 50 die na het kruispunt overging op een baan van 70km/uur. Ik was al aan het optrekken maar op het kruistpunt ben ik geflitst.

Wat is de boete of sancties hiervoor?
r0bbe

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door r0bbe »

r0bbe schreef: 06 nov 2022, 16:52 Ik ben door het oranje gereden met een snelheid van 63 km/uur op een baan van 50 die na het kruispunt overging op een baan van 70km/uur. Ik was al aan het optrekken maar op het kruistpunt ben ik geflitst.

Wat is de boete of sancties hiervoor?
Ik bedoel dat ik een beginnende chauffeur ben en mijn rijbewijs wel al heb maar nog geen twee jaar.
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door NeGeNdUuSt »

r0bbe schreef: 06 nov 2022, 16:52 Ik ben door het oranje gereden met een snelheid van 63 km/uur op een baan van 50 die na het kruispunt overging op een baan van 70km/uur. Ik was al aan het optrekken maar op het kruistpunt ben ik geflitst.

Wat is de boete of sancties hiervoor?
Met wat meeval zal het een minnelijke schikking worden vanuit het parket/politiezone.
hou er wel rekening mee dat het geen goedkope boete zal worden ,mee dat je 13km/uur
te snel hebt gereden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

r0bbe schreef: 06 nov 2022, 16:55 Ik bedoel dat ik een beginnende chauffeur ben en mijn rijbewijs wel al heb maar nog geen twee jaar.
Het verval van het recht tot sturen is niet verplicht bij veroordeling voor 2de graads overtredingen

Het is wel mogelijk (maar niet gebruikelijk)

Vraag is waarom er geen onmiddellijke inning bij je PV was
Lisa8855

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Lisa8855 »

Beste,

Ik was aan het rijden en dacht dat ik binnen de bebouwde kom zat dus ik was 70 aan het rijden voorbij de camera.
200m verder was een bord van buiten de bebouwde kom dus ik heb 20km tehard geredn…ben ik mijn voorlopig rijbewijs nu kwijt?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Lisa8855 schreef: 08 dec 2022, 12:12 Ik was aan het rijden en dacht dat ik binnen de bebouwde kom zat dus ik was 70 aan het rijden
Binnen bebouwde kom is het 50 hé ...
(en 30 in BXL)
Tenzij anders aangegeven

voorbij de camera.
200m verder was een bord van buiten de bebouwde kom dus ik heb 20km tehard geredn…ben ik mijn voorlopig rijbewijs nu kwijt?
Neen

Je km-teller geeft een te hoge snelheid aan (typisch ergens tussen 2 en 5 km/u teveel)

Van de gemeten snelheid gaat nog 6 km/u af als technische correctie

Je gaat dan ergens vooraan in de 60 gereden hebben.
Dat wordt afgehandeld met een ONmiddellijke Inning - overschrijving- die bij de houder van de nummerplaat gaat terecht komen


De zwaardere bestraffing van beginnende bestuurders is trouwens in de 2 jaar nadat je je definitieve rijbewijs haalde.
Moest je daaraan denken ...
Kayleeke

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Kayleeke »

Ik heb al 4 5 boettes gehad met voorlopig rijbewijs en de laatste was 167 rijden op een autostraden maar mijn vriendin reed ben ik mijn rijbewijs nu kwijt?
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door NeGeNdUuSt »

Kayleeke schreef: 04 jul 2023, 17:20 Ik heb al 4 5 boettes gehad met voorlopig rijbewijs en de laatste was 167 rijden op een autostraden maar mijn vriendin reed ben ik mijn rijbewijs nu kwijt?
denk dat dit een heel zure zal worden... geflitst worden aan een snelheid van 167 + & dan nog met een voorlopig rijbewijs.
dit zal sowieso Politierechtbank worden + een fikse boete. ,9op10 ga je uw theorie-examen opnieuw moeten doen met een rijverbod van x aantal dagen of maanden.
om nog maar te zwijgen van de 2 andere testen.

Ga sowieso eens raad gaan vragen bij iemand die verkeersrecht doet
of ga eens gaan luisteren bij de verzekering bij wie je bent aangesloten misschien bieden zijn wel rechtsbestand aan.
Plaats reactie