Spoed! Telt afgewezen vanwege niet complete documenten als poging?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Nederlander
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018, 17:19

Spoed! Telt afgewezen vanwege niet complete documenten als poging?

Bericht door Nederlander »

Beste,

Ik heb een best dringende vraag, ik ben bezig met mijn rijbewijs BE te halen. Echter, zou ik hiervoor een voertuig lenen, aangezien ik normaal met een Nederlandse auto en aanhanger rijdt, maar dit praktisch onmogelijk te regelen is om hiermee examen te mogen doen.

Ik had daarom een voertuig kunnen lenen begin dit jaar, maar helaas werd deze afgekeurd op keuring. In afwachting daarvan is het inmiddels erg krap geworden op de deadline van mijn voorlopig rijbewijs (25 juni!)

Nu had ik afgelopen donderdag een examen te Geel, echter leende ik hiervoor een ander voertuig en huurde ik hiervoor een aanhanger. Helaas mocht ik toen geen examen afleggen, omdat ik niet het juiste inschrijvingsbewijs had gekregen van de eigenaar van de auto en niet het juiste verzekeringspapier van de verhuurmaatschappij.

Ter uitzondering werd ik volgende dag nog ingepland in Alken, waar ik helaas zakte. Ik had de laaddeur van de aanhangwagen niet open gemaakt, waardoor ik niet eens de openbare weg op heb gemogen (ookal reed ik wel met aanhanger 85km heen en 85km terug richting Alken).

Mijn vraag nu, heb ik nu 2 pogingen gehad waardoor ik nu 4 uur les bij een rijschool zou mogen volgen en dan met hun op?
Of telt de eerste keer niet omdat ik de documenten niet op orde waren, en moet ik 8 uur les via een rijschool volgen? Indien dit het geval is, zou ik dus zelfs nog misschien voor 25 juni op kunnen voor de 2e poging? (Ik snap dat dat heel erg krap wordt, maar het proberen waard wellicht).

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

EDIT: Ik zie dat ik dit eigenlijk onder het verkeerde kopje heb geplaatst, excuus!
Kan het verplaatst worden naar het juiste (volgens mij hier: https://www.gratisrijbewijsonline-forum ... um.php?f=8)