Rijexamen niet geslaagd

Graag uw mening over deze website.
Newdriver12
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2022, 18:58

Rijexamen niet geslaagd

Bericht door Newdriver12 »

Hey, ik ben niet geslaagd voor mijn rijexamen en binnenkort heb ik mijn rijexamen weer. Ik heb een aantal vragen. Bij voorrang van rechts, als de bestuurder die van rechts komt nog ver is mag je dan doorrijden of niet? Nog een vraagje over me uirslag. Wat betekend OW. want er staat: rem en vertragingstechniek opmerking: OW.

Alvast dankjewel voor de reacties
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Rijexamen niet geslaagd

Bericht door Benny Stinkens »

Het hang er natuurlijk vanaf wat je ver noemt?

Vanaf het moment dat iemand voor jou moet remmen of ook maar zelfs het gaspedaal moet lossen heb je hem geen voorrang verleent. :idea:
Indien geen van beide het geval was zal hij wel ver genoeg van je geweest zijn om nog te kunnen verder rijden.

OW = openbare weg

Je schrijft dat je binnenkort weer opnieuw examen hebt, maar ook dat je rem en vertragingstechniek blijkbaar niet in orde is.
Dit mag je niet onderschatten, als dit bij het volgende examen nog steeds zo is ga je ook daar weer buizen.

Veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijexamen niet geslaagd

Bericht door Inazuma »

Newdriver12 schreef: 16 mei 2022, 19:04 Bij voorrang van rechts, als de bestuurder die van rechts komt nog ver is mag je dan doorrijden of niet?
Als een bestuurder die voorrang heeft door jou, die geen voorrang heeft, moet vertragen / afremmen / uitwijken , dan heb je geen voorrang verleend ...

Het is de verhouding afstand en snelheid vd voorrang-hebbende bestuurder waar je moet naar kijken
Niet louter afstand
Plaats reactie