Rijbewijs B (<2011) naar A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Tmespreu
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:57

Rijbewijs B (<2011) naar A

Bericht door Tmespreu »

Beste forumleden,

Bij voorbaat mijn excuses indien deze vraag al gesteld werd, maar ik heb het fora en de website (vrij goed) doorzocht en ik vind niet onmiddelijk een duidelijk antwoord.

Ik ben 27 jaar oud, in het bezit van een rijbewijs B sinds 2007.
Nu wil ik een rijbewijs A(2) behalen.

1. Moet ik nog een theoretisch examen afleggen?
2. Heeft mijn rijbewijs B enige meerwaarde, ttz wordt het gelijkgesteld met een A1, zodat ik in aanmerking kom voor 4 uur praktische rijles?
3. Zo niet, lijkt het mij het beste om onmiddelijk voor een rijbewijs A te gaan, hoewel mijn intentie is om met een A2-type motor te rijden?

Dank voor de verheldering.

Mvg,
Tom
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs B (<2011) naar A

Bericht door Inazuma »

Tmespreu schreef:Ik ben 27 jaar oud, in het bezit van een rijbewijs B sinds 2007.
Nu wil ik een rijbewijs A(2) behalen.

1. Moet ik nog een theoretisch examen afleggen?
Ja
2. Heeft mijn rijbewijs B enige meerwaarde, ttz wordt het gelijkgesteld met een A1, zodat ik in aanmerking kom voor 4 uur praktische rijles?
Neen.
3. Zo niet, lijkt het mij het beste om onmiddelijk voor een rijbewijs A te gaan, hoewel mijn intentie is om met een A2-type motor te rijden?
Vanaf 24 inderdaad de betere optie, directe toegang.

Heeft wel effect voor de motorfiets waarmee je het examen moet afleggen ...
Die moet onder A vallen, terwijl je zelf misschien "maar" een A2 wil kopen ?

Dan kan je altijd examen via rijschool doen, met geschikte motor voor A.
Filip1989

Kostprijs rijbewijs A

Bericht door Filip1989 »

Ik heb 12u rijles gehad voor het A rijbewijs, op het parcour tijdens de lessen gaat alles goed, bij het examen lukken mijn lussen niet, de 8, door stress, nu na 2x gebuisd te zijn moet ik terug 2 lessen nemen,prijskaartje 2u les + begeleider 365€, welke normale mens kan da blijven betalen, rijbewijs komt zo rond de 1500€,
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Kostprijs rijbewijs A

Bericht door Inazuma »

Filip1989 schreef: 27 apr 2022, 19:55 welke normale mens kan da blijven betalen, rijbewijs komt zo rond de 1500€,
Als dat een probleem is, stop je beter nu al met motorrijden.

Want tenzij je je motor grotendeels gaat gebruiken en ook fiscaal gaat inbrengen voor woon-werk verkeer , gaat dat een nog veel duurdere zaak worden ...

Informeer eens naar prijzen voor degelijke motorkledij, helm, onderhoud, setje banden, verzekering, ...
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Kostprijs rijbewijs A

Bericht door NeGeNdUuSt »

Filip1989 schreef: 27 apr 2022, 19:55 Ik heb 12u rijles gehad voor het A rijbewijs, op het parcour tijdens de lessen gaat alles goed, bij het examen lukken mijn lussen niet, de 8, door stress, nu na 2x gebuisd te zijn moet ik terug 2 lessen nemen,prijskaartje 2u les + begeleider 365€, welke normale mens kan da blijven betalen, rijbewijs komt zo rond de 1500€,
als ik eens moet opnoemen wat ik allemaal betaald heb voor mijn motorijbewijs kom ik bij deze zeker in de buurt van jouw & eind vorig jaar is het mij toch gelukt om mijn Volledige A te behalen. mijn Helm + motovest+motobroek+handschoenen+motoschoenen was het al boven de 630 euro. mijn volledige 14 uren met de rijschool was het 1080 euro zonder het examen bij. het volledige examen was nog eens 58 euro voor mijn 1ste deelnamen aan het examen, 2de examen 52 euro door een defect voorremhendel uitgesteld. 2de examen in november vorig jaar nog eens 52 euro.
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Kostprijs rijbewijs A

Bericht door NeGeNdUuSt »

Inazuma schreef: 28 apr 2022, 08:15
Filip1989 schreef: 27 apr 2022, 19:55 welke normale mens kan da blijven betalen, rijbewijs komt zo rond de 1500€,
Als dat een probleem is, stop je beter nu al met motorrijden.

Want tenzij je je motor grotendeels gaat gebruiken en ook fiscaal gaat inbrengen voor woon-werk verkeer , gaat dat een nog veel duurdere zaak worden ...

Informeer eens naar prijzen voor degelijke motorkledij, helm, onderhoud, setje banden, verzekering, ...
stel dat de persoon opzoek is naar een goede motowinkel om al die dingen te gaan halen raad ik hem Rad.eu aan.
Plaats reactie