Twijfel geldigheid parkeerverbod

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Hannah_4876
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2022, 22:55

Twijfel geldigheid parkeerverbod

Bericht door Hannah_4876 »

Hallo,

Ik heb helaas een boete gekregen omdat ik met mijn wagen stond waar er een E1 bord geplaatst was, met mijn verstrooide kop niet gezien.
Allicht zal ik deze niet kunnen betwisten en dus helaas betalen, maar aangezien het dure tijden zijn hierbij toch mijn vraag.. ;-)

Het E1 bord stond vlak naast een ander E9d bord (wel op een andere steun), in de wegcode vind ik het volgende hierover terug:
4° Het is verboden op dezelfde plaats van elkaar verschillende verkeersborden van het type E1 tot E9h te plaatsen, ondermeer door ze op dezelfde steun naast elkaar of boven elkaar te plaatsen.
Moet ik die "ondermeer" interpreteren als "enkel als de tegenstrijdige borden onder elkaar geplaatst zijn op dezelfde steun" ?
Of is "dezelfde plaats" ook zo'n goede, zeg maar 40cm, naast elkaar maar elk op aparte steunen/palen en zijn de geplaatste borden bij mijn geval "onwettig" geplaatst?

Hier kan je de foto van de situatie terugvinden (excuses voor de slechte kwaliteit, is met de dashcam opgenomen):
Afbeelding
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Twijfel geldigheid parkeerverbod

Bericht door Benny Stinkens »

De beeldkwaliteit is inderdaad slecht. :(

Heb je enig idee hoe die zwarte pijlen op het witte onderbord stonden :?:
Ik heb namelijk de indruk dat de pijl onder het bord verboden te parkeren en stilstaan naar beneden gericht is en de pijl parkeren toegelaten naar boven :?:

In dit geval zouden de borden elkaar niet tegenspreken :idea:

Waar stond je trouwens geparkeerd :?: Ik zie daar ook ergens een zebrapad :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Twijfel geldigheid parkeerverbod

Bericht door Inazuma »

Zonder duidelijker beeld valt daar niets over te zeggen ...

waar is het ?
Hannah_4876
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2022, 22:55

Re: Twijfel geldigheid parkeerverbod

Bericht door Hannah_4876 »

Daar vreesde ik al voor.. Mischien toch beter investeren in een betere camera :oops:
Op de video zelf kan je het "iets" beter zien maar de onderborden zijn nog steeds pixelig.

Het onderbord lijkt een "d" te zijn waarvan er oorspronkelijk zowel een pijl naar boven als naar beneden staat:
Afbeelding

Maar de onderste pijl is bij beide borden met zwarte tape afgeplakt, er staat nog enkel een pijl naar boven
(afgaande op wat ik zelf kan uitmaken op de beelden). Het zijn beide ook tijdelijke borden.

Aangezien het hier over een langere parkeerstrook gaat over ettelijke meters lijkt dit mijn kijk hierop ook te bevestigen,
als ik de dashcam beelden herbekijk, zie ik aan het begin van deze lange parkeerstrook een zonebord met daarin E9b en onderbord "betalend" (deze stond wat dichter en dus duidelijker in beeld).
Het eerstvolgende bord(en) dat ik dan na een paar meters tegenkom is dan die dashcam foto, wat dan het begin van het parkeerverbod wilt aanduiden samen met dat er uitsluitend autobussen mogen geparkeerd staan.
Het eerstvolgende bord dat dan weer volgt op die dashcam foto, is een E1 bord met de bovenstaand genoemde "d" onderbord met zowel pijl naar beneden als boven, deze is onderaan niet afgeplakt en staat wel alleen, maar deze staat pas 5 parkeerplaatsen verderop dan waar ik geparkeerd stond.

Aangezien de kwaliteit van mijn dashcam slecht is en ik een hogere boete wil vermijden durf ik er dus niet tegeninaan (zal dan maar de verwarming 2 ipv 1 graad minder zetten :) ).
Maar omdat ik graag bijleer, afgaande van wat ik hierboven neerschrijf en aannemende dat beide borden een onderbord hadden met enkel een pijl omhoog, stonden deze 2 parkeerborden dan onwettig omdat ze naast elkaar stonden?

ps: Ik stond verderop geparkeerd dan het zebrapad, er stonden eerst nog 4 wagens, dan pas ik, dan nog 5 lege parkeerplaatsen, en dan pas dat volgend E1 bord met onderbord pijl omhoog en omlaag.
JP-D
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 apr 2022, 19:19

Re: Twijfel geldigheid parkeerverbod

Bericht door JP-D »

Als ik jou was zou ik dit niet aanvechten. Dat gaat je enkel méér geld kosten - vijf graden lager op de thermostaat in je huis - met zéér kleine kans dat je je verhaal zal kunnen halen. Dat parkeerverbodsbord staat op een verplaatsbare voet, dus zal dat daar tijdelijk geplaatst geweest zijn in functie van uit te voeren werken aan de wegkant.
Plaats reactie