Wordt dit gezien als een foute remtechniek?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kaasje

Wordt dit gezien als een foute remtechniek?

Bericht door Kaasje »

Ik schets even de situatie;

ik kom aan een kruispunt waar ik haaientanden heb en dus voorrang moet geven aan het verkeer op de hoofdweg. Een beetje voor de haaientanden ga ik terug naar 2e versnelling. In mijn auto is dit echter te snel dus rem ik bij en schakel naar 1e om zo stapvoets zicht te krijgen op het aankomend verkeer ( dit is aan een kruispunt met beperkt zicht op het aankomend verkeer ter info).

Daarna, als ik zie dat het veilig is laat ik de koppeling terug opkomen en voeg ik in.

Ook ter info, ik rij in een kleine fiat 500; wanneer ik in 2e versnelling rij hangt hij rond de 15 km/u wat voor mij te snel is om klaar en duidelijk zicht te krijgen op het kruispunt wanneer het zicht hier beperkt is.

Is mijn techniek hier verkeerd?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Wordt dit gezien als een foute remtechniek?

Bericht door de rijprof »

Dit lijkt mij best OK. Als je trager wilt rijden dan 15 km/u kun je bijna niet anders dan naar eerste schakelen, tenzij je in 2de met de koppelingspedaal gaat spelen. Als je stapvoets (-10 km/u) wilt rijden kun je inderdaad best naar 1ste schakelen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Examengast

Re: Wordt dit gezien als een foute remtechniek?

Bericht door Examengast »

De vraag is ook, schakel je terug en laat je je koppeling opnieuw aangrijpen terwijl je dit allemaal doet? Of gebeurt alles met de koppeling ingeduwd?
Plaats reactie