Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Mav

Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door Mav »

Ik heb vandaag veel te snel gereden met mijn VOORLOPIG RIJBEWIJS B.
Ik reed 130 waar ik maar 70km/u mocht rijden. Kan ik nu mijn voorlopig rijbewijs kwijtgeraken?

Ik had gelezen dat onze rijbewijs niet langer dan 2x 15 dagen kon ingetrokken worden? En dat er wel een geld boete is. Is dit waar? Ik ben nu wat in de war want ik kan nergens iets vinden over te snel rijden met een voorlopig rijbewijs.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Mav

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door Mav »

PS. Ik zal waarschijnlijk geflitst zijn.
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door NeGeNdUuSt »

stel dat ze jou zouden geflitst hebben aan een snelheid van 130 in een zone 70 , ben je sowieso jou rijbewijs kwijt voor 15dagen ook als ze uw aan de kant zetten voor een controle + politierechtbank & zal je ook jou praktijk/theorie-examen opnieuw moeten gaan afleggen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door Inazuma »

Mav schreef: 10 mar 2022, 18:25 Ik heb vandaag veel te snel gereden met mijn VOORLOPIG RIJBEWIJS B.
Ik reed 130 waar ik maar 70km/u mocht rijden. Kan ik nu mijn voorlopig rijbewijs kwijtgeraken?
Als je dat nog hebt tegen de tijd dat je voor de politierechtbank komt, ja ...
Ik had gelezen dat onze rijbewijs niet langer dan 2x 15 dagen kon ingetrokken worden?
Je gooit een paar dingen door elkaar

Onmiddellijke intrekking vh rijbewijs is een beveiligingsmaatregel, die direct na de feiten moest gebeuren.
Dat is niet gebeurd, dus kan nu ook niet meer.


Maar alle strafmaatregelen tegen bestuurders met definitief rijbewijs, kunnen ook genomen worden tegen bestuurders met voorlopig rijbewijs ...
Terwijl ze nog een voorlopig rijbewijs hebben, of wanneer ze dat al (na examen) ingeruild hebben voor een definitief rijbewijs.


Geldboete

Verval van het recht tot sturen ("rijverbod", tot 5 jaar ...)

Herstelonderzoeken (om opnieuw te mogen sturen, dus om "hersteld" te worden in dat recht)



Voor 130 ipv 70 "win" je alle 3 deze prijzen ...
Mav

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door Mav »

En ik kan niks hiervan terug rechtzetten? Want ik had hier echt enorme spijt van ...
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door NeGeNdUuSt »

Denk dat het rechtzetten helaas niet meer zal lukken,laat het vooral een harde les zijn voor in de toekomst beter op uw snelheden te letten.
Mav

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door Mav »

Dus ik krijg ziezo een rijverbod van een paar jaar? Of ..hoe werkt dat herstelonderzoek?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door de rijprof »

En ik kan niks hiervan terug rechtzetten? Want ik had hier echt enorme spijt van ...
Een kind of een fietser aanrijden met dodelijke afloop daar ga je heel je leven spijt van hebben...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door NeGeNdUuSt »

Mav schreef: 11 mar 2022, 10:21 Dus ik krijg ziezo een rijverbod van een paar jaar? Of ..hoe werkt dat herstelonderzoek?
Als je moet naar de politierechtbank moet gaan ,zal het afhangen welke straf de rechter zal uitspreken.
Een beginnende bestuurder/leerling wordt automatisch zwaarder gestraft. Hoe het zit met de herstelonderzoek
Daar heb ik geen Ervaring mee helaas.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door Inazuma »

Mav schreef: 11 mar 2022, 10:21 Dus ik krijg ziezo een rijverbod van een paar jaar? Of ..hoe werkt dat herstelonderzoek?
Meer waarschijnlijk paar weken tot paar maanden

Soms doet men de herstelonderzoeken voor het rijverbod uitgevoerd wordt.
Als het Parket dat niet laat doen, kunnen de herstelonderzoeken er toe leiden dat je langer niet mag rijden ... want zolang die onderzoeken niet allemaal met succes afgelegd zijn en je je rijbewijs teruggekregen hebt, mag je dan niet met een motorvoertuig rijden .
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Te snel rijden met voorlopig rijbewijs b

Bericht door Benny Stinkens »

Mav schreef: 11 mar 2022, 10:01 En ik kan niks hiervan terug rechtzetten? Want ik had hier echt enorme spijt van ...
Van wat heb je spijt :?:
Van het feit dat je (veel) te snel gereden hebt :?:
Of van het feit dat je mogelijks betrapt bent :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie