Motorrijders en veiligheid

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kai_acc

Motorrijders en veiligheid

Bericht door Kai_acc »

Aangezien het beter weer wordt: waar moet men zeker op letten als autobestuurder bij motorrijders? Ik hou zelf altijd veel afstand als ik erachter rijd, maar tot m'n grote ergernis komen ze zelf vaak bumperkleven. In zo'n gevallen geef ik vroeger mijn richting aan en rem ik zeer geleidelijk. Meer kan ik niet doen lijkt me? Zijn er nog tips hier voor autobestuurders, waarop moet men letten bij motorrijders?
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Motorrijders en veiligheid

Bericht door NeGeNdUuSt »

Kai_acc schreef: 04 mar 2022, 20:09 Aangezien het beter weer wordt: waar moet men zeker op letten als autobestuurder bij motorrijders? Ik hou zelf altijd veel afstand als ik erachter rijd, maar tot m'n grote ergernis komen ze zelf vaak bumperkleven. In zo'n gevallen geef ik vroeger mijn richting aan en rem ik zeer geleidelijk. Meer kan ik niet doen lijkt me? Zijn er nog tips hier voor autobestuurders, waarop moet men letten bij motorrijders?
Ik ben namelijk zelf een motorijder en ik hanteer altijd dat mijn eigen veiligheid op de 1ste plaats komt door ruime afstand te houden op verkeer dat voor mij rijdt zelf op het moment zelf. ,stel dat er iemand achter mij zou rijden & die aan het bumperkleven is dan laat ik mij ook niet opjagen. ,op de openbare weg zal ik altijd mijn plaats opeisen naar andere weggebruikers die ook op de baan zelf is ,stel dat ik dit niet zou toepassen dan kan dit tot gevaarlijke situaties leiden met kleine/grote gevolgen. hou altijd in uw achterhoofd dat een motorijder vaker veel sneller weg is/ sneller zal stilstaan op de openbare weg.

ben zelf nog maar een Beginnende motorijder dus ik heb ook nog veel te leren hoe ik mij moet aanpassen aan verschillende verkeerssituaties die zich kunnen voordoen.

Nieuwe tips zijn voor mij ook nog altijd welkom om er van te kunnen leren.
Plaats reactie