Bijlage 4: hoe administratief aanvragen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Bijlage 4: hoe administratief aanvragen?

Bericht door Gast »

Mijn voorlopig rijbewijs M36 staat op het punt te vervallen en ik ben ook voor de 2de keer gebuisd op het praktijkexamen, ik moet dus 6u rijles volgen. Ik wil nu zo'n bijlage 4 (Attest verval voorlopig rijbewijs) in mijn bezit krijgen, 6 uur rijles volgen, en dan weer praktijk examen doen. Mijn theorie heb ik recent alvast opnieuw succesvol gedaan en is dus weer 3 jaar geldig.

Moet ik nu eerst naar het gemeentehuis gaan om mijn (bijna) vervallen VR in te leveren en bijlage 4 te krijgen, en pas hierna 6u rijles volgen? OF moet ik EERST die 6u rijles volgen en dan met het attest hiervan naar de gemeente gaan om mijn bijlage 4 te verkrijgen?

Nog een bijkomend vraagje: stel dat ik die bijlage 4 dan in mijn bezit heb en ik wil later toch overschakelen naar een VR type M12, kan dat dan nog of niet?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Bijlage 4: hoe administratief aanvragen?

Bericht door Inazuma »

Rijles kan je altijd volgen (wel nà dat je 2e keer niet slaagde)

Bijlage 4: normaal pas nadat voorlopig rijbewijs vervallen is
(is uiteindelijk maar bewijs dat je Voorlopig Rijbewijs B hàd, en dus de nodige stageperiode gedaan hebt, dus kunnen ze moeilijk geven als je het VRB nog hébt)


Je kan ook nog voor model M12 gaan, binnen de 3 jaar nadat je VRB M36 vervallen is
( 3 jaar na vervallen van eerder VRB M36 of M18 kan je terug gewoon volledig herbeginnen)


https://www.autoveiligheid.be/nieuws/ex ... f-01022019
Plaats reactie