Doorlopende witte streep

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Doorlopende witte streep

Bericht door bert.covens »

Benny Stinkens schreef:Tuurlijk niet, want dan bega je trouwens zelf een overtreding :idea:
Parkeren op de rijbaan is verboden. :wink:
Nope.

Dat is mijns inziens niet parkeren wat je dan doet. Je voertuig raakt eerder geïmmobiliseerd. Precies omdat die camion daar, geheel buiten jouw wil, de doorgang belemmert. Net zoals er evenmin sprake is van parkeren wanneer je moet stoppen voor een rood licht, of omdat een agent je dat beveelt, of om voorrang te verlenen etc.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Doorlopende witte streep

Bericht door Stefan Peeters »

bert.covens schreef:
Benny Stinkens schreef:Tuurlijk niet, want dan bega je trouwens zelf een overtreding :idea:
Parkeren op de rijbaan is verboden. :wink:
Nope.
Dat is mijns inziens niet parkeren wat je dan doet.
Goed kijken, Bert... wat staat er als laatste in het citaat?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Doorlopende witte streep

Bericht door bert.covens »

Er staat: parkeren op de rijbaan is verboden. (klopt zeker als die in rijstroken verdeeld is, da's waar).
Echter: de bestuurder die geblokkeerd raakt door die camion, parkeert niet, doch raakt volgens mij eerder geïmmobiliseerd. Ik zie de overtreding dus niet meteen in.

Wat heb ik in dit citaat dan over 't hoofd gezien, Xantingo? Is er volgens jou sprake van parkeren?

Even verderop schrijft Benny dat wat hem betreft die vrachtwagenchauffeur sowieso ook in overtreding is, omwille van die vier pinkers. Muggenzifterij of niet, dat klopt ook. En ik lees ook dat wat hem betreft, die camion gerust ook een boete zou mogen krijgen voor z'n gedrag. Daar heeft hij overschot van gelijk in.('k vermoed helaas van niet, maar 'k heb geen glazen bol natuurlijk).

Doch dit lijkt mij los te staan van of er sprake was van parkeren dan wel van geïmmobiliseerd raken.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Doorlopende witte streep

Bericht door Stefan Peeters »

bert.covens schreef:Wat heb ik in dit citaat dan over 't hoofd gezien, Xantingo? Is er volgens jou sprake van parkeren?
Neen. Volgens Benny ook niet trouwens.
Er staat een :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: achter zijn zin, wat gewoonlijk staat voor een humoristisch getinte uitspraak of iets wat met een korreltje zout genomen mag worden.

Er werd in dit topic wel meer onzin verteld, er mag al eens gelachen worden ook, toch?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Doorlopende witte streep

Bericht door bert.covens »

Jazeker.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Frank V

Re: Doorlopende witte streep

Bericht door Frank V »

Doorlopende witte lijn: de meningen zijn verdeeld!
Mag men een stilstaande wagen VOORBIJSTEKEN over de witte lijn waarnaast een tramspoor aanwezig is (geen tram in zicht)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Doorlopende witte streep

Bericht door Inazuma »

Frank V schreef: 10 jan 2022, 12:16 Doorlopende witte lijn: de meningen zijn verdeeld!
Je moet al eerst zien om wélke doorlopende streep het gaat ...

Mag men een stilstaande wagen VOORBIJSTEKEN over de witte lijn waarnaast een tramspoor aanwezig is (geen tram in zicht)
Voorbijsteken / inhalen doe je enkel tov voertuigen in beweging

Als die doorlopende streep de markering van een bijzondere overrijdbare bedding is, mag je op die BOB rijden om omheen een hindernis te rijden
Plaats reactie