Voorrang slechts op 1 weg aangegeven

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Kai
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2016, 19:30

Voorrang slechts op 1 weg aangegeven

Bericht door Kai »

Deze situatie kom ik vaak tegen waar ik woon en vraag me af of dit normaal is. Ik rjjd op de baan rechtdoor en er komt een baan op uit van rechts. Ik rijd niet op een voorrangsweg. Er staat geen bord dat ik voorrang heb. De andere weg heeft echter wel een omgekeerde driehoek. Soms zie je nog vage overblijfselen van haaietanden aan hun kant maar dan moet je al uitstappen om het te zien (wat ik effectief gedaan heb in 1 geval).

Is het voldoende om via enkel een bord in de ene weg de voorrang aan te geven? Ik zie nl niet wat erop staat (weet het natuurlijk wel door de vorm bij een omgekeerde driehoek). Is het voldoende om via wegmarkering bij de ander de voorrang aan te geven? Ik snap niet waarom er aan mijn kant geen voorrangsbord staat, ik vind zulke situaties onnodig onduidelijk.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorrang slechts op 1 weg aangegeven

Bericht door Inazuma »

Kai schreef: 03 jan 2022, 01:57 Deze situatie kom ik vaak tegen waar ik woon en vraag me af of dit normaal is.

Is het voldoende om via enkel een bord in de ene weg de voorrang aan te geven?
Dit is absoluut niet normaal, wel vaak voorkomend

Het is nalatigheid én een overtreding van de wegbeheerder
(weet het natuurlijk wel door de vorm bij een omgekeerde driehoek).
Als het geen omgedraaid gevaars- of zelfs voorrangsbord is ... die kom je ook tegen, ondersteboven


Je kan dat doorgeven aan politie (die dan eigenlijk PV moet opstellen, maar dat niet zal doen) of gemeente (die mogelijk evenmin wat zal doen ...)
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Voorrang slechts op 1 weg aangegeven

Bericht door NeGeNdUuSt »

Ze zullen er pas iets aan doen als er een paar zwaar gewonden/doden zullen vallen zo kennen wij onze belgische staat
ze steken liever allemaal hun kop in het zand dan weten ze allemaal van niets. ,waar ik woonachtig ben weet ik een paar plekken/straten die levensgevaarlijk zijn voor iedere weggebruik op de openbare weg. een mail sturen heeft dan vaak ook geen nut omdat ze er gewoon niet terug
op willen antwoorden.
Plaats reactie