Voorrang van rechts

Punten van discussie.
Ines_D
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2020, 20:43

Voorrang van rechts

Bericht door Ines_D »

Ik kwam ooit aangereden vanuit een kleinere straat naar een grotere straat (in Rumbeke, Roeselare).
Er stonden geen verkeersborden, dus gebruikte ik de regel van de voorrang van rechts.
Aangezien er geen verkeer van rechts kwam, reed ik de weg op en wilde afslaan naar rechts.
Daarop werd een fietser die van links kwam echter heel boos en deed alsof ik haar wilde aanrijden, aangezien zij doorreed.
Wie heeft nu gelijk? Er stonden geen haaientanden en geen verkeersborden op mijn weg, dus veronderstelde ik dat het verkeer van links mij voorrang moest geven?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Voorrang van rechts

Bericht door GRO »

Is zo niet te beantwoorden.
Reed die fietser op een doorlopend fietspad, dan had die voorrang.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorrang van rechts

Bericht door Inazuma »

Ines_D schreef: 01 okt 2020, 20:55 Ik kwam ooit aangereden vanuit een kleinere straat naar een grotere straat (in Rumbeke, Roeselare).
waar :?:
Ines_D
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2020, 20:43

Re: Voorrang van rechts

Bericht door Ines_D »

Ik kwam vanuit de Koningsstraat de Rumbeekstesteenweg opgereden, daar is geen fietspad, ook geen fietssugestiestrook.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorrang van rechts

Bericht door Inazuma »

Ines_D schreef: 02 okt 2020, 09:45 Ik kwam vanuit de Koningsstraat de Rumbeekstesteenweg opgereden, daar is geen fietspad, ook geen fietssugestiestrook.
Dat is -tenminste op de beelden van streetview juli 2017- ook gewoon voorrang van rechts

Aan kruispunt Rumbeeksesteenweg met Blinde Rodenbachstraat vlak ernaast is het wel gesignaleerd met voorrangsborden B17 (voorrang van rechts)

Tip:
Fietsers maken àltijd van hun gat, zelfs als ze zelf de overtredingen begaan ...
Ines_D
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2020, 20:43

Re: Voorrang van rechts

Bericht door Ines_D »

Inazuma schreef: 02 okt 2020, 09:52
Ines_D schreef: 02 okt 2020, 09:45 Ik kwam vanuit de Koningsstraat de Rumbeekstesteenweg opgereden, daar is geen fietspad, ook geen fietssugestiestrook.
Dat is -tenminste op de beelden van streetview juli 2017- ook gewoon voorrang van rechts

Aan kruispunt Rumbeeksesteenweg met Blinde Rodenbachstraat vlak ernaast is het wel gesignaleerd met voorrangsborden B17 (voorrang van rechts)

Tip:
Fietsers maken àltijd van hun gat, zelfs als ze zelf de overtredingen begaan ...
Bedankt!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorrang van rechts

Bericht door de rijprof »

Sommige fietsers hebben geen rijbewijs en weten zelfs niet wat voorrang aan rechts betekent. Wees voorzichtig.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Voorrang van rechts

Bericht door Benny Stinkens »

de rijprof schreef: 02 okt 2020, 11:40 Sommige fietsers hebben geen rijbewijs en weten zelfs niet wat voorrang aan rechts betekent. Wees voorzichtig.
Sommige autobestuurders hebben wel een rijbewijs en weten het ook niet :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie