Voorlopig rijbewijs vervallen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Patte
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 00:00

Bericht door Patte »

Ik denk dat ik mij bij Eugeen moet aansluiten.

Ik verwijs hiervoor naar het K.B. van 23/03/1998 betreffende het rijbewijs:

Artikel 8 °1. Het voorlopige rijbewijs model 1 is negen maanden geldig, het voorlopige rijbewijs model 2 is zes maanden geldig en het voorlopige rijbewijs model 3 is twaalf maanden geldig.

De geldigheid van een voorlopig rijbewijs kan niet verlengd worden behalve in het geval voorgeschreven in ° 6, 2°.


Artikel 8.
°6. In afwijking van de bepalingen van °5, verliest het voorlopige rijbewijs evenwel zijn geldigheid niet:

1° als een van de op het voorlopige rijbewijs vermelde begeleiders niet langer één van de in artikel 6, 3° vermelde voorwaarden vervult. In dit geval, moet de kandidaat veranderen van begeleider overeenkomstig de bepalingen van ° 7

2° als de houder van het voorlopige rijbewijs vervallen verklaard is van het recht om een motorvoertuig van de categorie of subcategorie te besturen waarvoor het document is geldig verklaard. In dit geval, wordt de geldigheid van het document opgeschort tot het einde van de vervalperiode en, in voorkomend geval, tot het slagen voor de onderzoeken die krachtens artikel 38 van de wet worden opgelegd. Bij teruggave van het document, overeenkomstig artikel 68, verlengt de overheid, bedoeld in artikel 7, de geldigheid van het voorlopige rijbewijs met een termijn die gelijk is aan de periode gedurende dewelke de geldigheid van het document opgeschort is geweest.

************

Gezien dit alles niet bij u van toepassing is vrees ik dat u één van de drie(3) methodes van voor af aan herbeginnen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door gast »

Verplaatst bericht
Quote: Hallo

Ik zit met het volgende probleem : 2 jaar geleden ben ik gestart met een rijopleiding van 3 maanden gedurende die periode heb ik nauwelijks met de auto gereden ( zat in het buitenland) , daarom heb ik na die drie maanden overgeschakeld op een ander model =&gt 9 maanden , slecht op het einde van die periode heb ik examens gedaan en was ik gebuisd ( als ik me het goed herinner ongeveer eind juli 2005). Een week daarna zou mijn rijbewijs vervallen. De persoon die mijn rijexamens afnam zij dat ik mijn rijbewijs kon inleveren bij de gemeente voor een bepaald document waarmee ik in staat zou zijn om mijn examen opnieuw te doen, maar waarmee ik wel niet mee mag rijden ( oefenen op de weg). Tot op heden ligt mijn vervallen verlopen rijbewijs nog altijd thuis. ( ja ik weet dat dit niet erg slim was van mij om zolang te wachten en zo.........is me al 100 keer gezegd ...)
Nu is mijn vraag hoe kan ik terug op een zo goedkoop mogelijke manier aan een rijopleiding beginnen??? ( drie maanden zou ik liever vermijden)
En moet ik ook mijn theorie opnieuw doen??

Ik weet dat bovenstaande tekst redelijk ingewikkeld is maar toch hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste "gast"

Ik heb je bericht verplaatst. Dit heeft te maken met praktijk en je had het onder theorie gezet.

Enige oplossing: rijlessen volgen en met de auto van de rijschool examen gaan doen tot het lukt.
Plaats reactie