Vraag 11927

HugoH
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2019, 01:52

Vraag 11927

Bericht door HugoH »

Hallo, ik heb een probleem met vraag 11927.

De vraag is: "Kan de blauwe auto op de laatste meter voor de kruising rechts van de strook rollen om zijn richting te kiezen?"

Mijn antwoord is onjuist, terwijl het in theorie is toegestaan ​​om de busband op de laatste meters naar rechts te nemen.

Afbeelding

Afbeelding

"Je kunt alleen de laatste meters voor een kruising op deze band rijden om van richting te veranderen.".

Bedankt voor je reactie.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 11927

Bericht door GRO »

Beste,

Als je Nederlandstalige bent, maak leer je best de theorie via de Vlaamse site.

Bekijk even de afbeelding van de verkeersborden die je gepost hebt met je tweede afbeelding.
Zie je de stippellijn naast het woord BUS
Bekijk nu even de afbeelding van de vraag.
Naast het woord bus is een doorgetokken witte streep.

Het zijn dus verschillende borden met verschillende regels.
HugoH
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2019, 01:52

Re: Vraag 11927

Bericht door HugoH »

GRO schreef: 24 jul 2019, 07:08 Beste,

Als je Nederlandstalige bent, maak leer je best de theorie via de Vlaamse site.

Bekijk even de afbeelding van de verkeersborden die je gepost hebt met je tweede afbeelding.
Zie je de stippellijn naast het woord BUS
Bekijk nu even de afbeelding van de vraag.
Naast het woord bus is een doorgetokken witte streep.

Het zijn dus verschillende borden met verschillende regels.

Bedankt voor je antwoord.

Ik spreek Frans maar ik schrijf in het Nederlands omdat ik zie dat iedereen hier Nederlands spreekt.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 11927

Bericht door Inazuma »

HugoH schreef: 24 jul 2019, 01:58 De vraag is: "Kan de blauwe auto op de laatste meter voor de kruising rechts van de strook rollen om zijn richting te kiezen?"

Mijn antwoord is onjuist, terwijl het in theorie is toegestaan ​​om de busband op de laatste meters naar rechts te nemen.
Dans la question il s'agit d'un site spécial franchissable qui est réservé aux véhicules des services réguliers de transport en commun. selon Art 72.6 du code-de-la-route

https://www.code-de-la-route.be/textes- ... /258-art72

72.6. Une ou plusieurs larges lignes blanches continues ou les marques prévues à l'article 77.8, délimitent le site spécial franchissable qui est réservé aux véhicules des services réguliers de transport en commun.

Les mots « Bus, Tram » peuvent être inscrits dans le site spécial franchissable.

Le signal F18 est répété après chaque carrefour.


Afbeelding

Il est interdit d'utiliser le site spécial franchissable pour cette usage ...



Vous avez répondu comme s'il s'agit d'une bande de circulation réservée selon Art 72.5 ....
(Lien au dessus)


72.5. La bande de circulation qui est délimitée par de larges traits discontinus, signalée par le panneau F17 et dans laquelle le mot « BUS » est inscrit, est réservée aux véhicules des services réguliers de transport en commun, aux taxis et aux véhicules affectés au transport scolaire visés à l'article 39bis.

Afbeelding
Plaats reactie