2e voorlopig rijbewijs -termijn van '3 jaar' nog niet om

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
liesbetv
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2019, 14:13

2e voorlopig rijbewijs -termijn van '3 jaar' nog niet om

Bericht door liesbetv »

Hallo,

Ik wou een tijdje geleden mijn voorlopig rijbewijs in het stadhuis gaan afhalen. Ik kreeg een papier mee van de rijschool (opnieuw 20u gevolgd). In het stadhuis zeiden ze dat ik vanaf 19/12/2019 mijn voorlopig rijbewijs kan gaan afhalen. (Ik had al eens een voorlopig rijbewijs, blijkbaar is dit nog geen 3 jaar geleden... Vind het wel straf dat ik dan mijn theorie-examen kon afleggen + 20u rijles in de rijschool kon volgen!)
Nu mijn vragen:
- krijg ik dan na 19/12 9 maanden de tijd alvorens ik mijn praktijkexamen afleg? Heb ik in totaal 18 maanden de tijd om te slagen voor het praktijkexamen?
Alvast bedankt om het mee te bekijken.
Liesbet
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 2e voorlopig rijbewijs -termijn van '3 jaar' nog niet om

Bericht door Inazuma »

liesbetv schreef: 25 apr 2019, 12:59 (Ik had al eens een voorlopig rijbewijs, blijkbaar is dit nog geen 3 jaar geleden...
Heeft men je niet gewezen op het nieuwe rijbewijs M12 voor deze gevallen ?

12 maanden geldig
Enkel voor wie het vorige voorlopige rijbewijs B nog geen 3 jaar verlopen is
Dit is wel mét begeleider (zelfde voorwaarden als begeleider voor model 36 maanden / M36 ; in Vlaanderen begeleiderscursus te volgen)

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 06/782-hs2


Vind het wel straf dat ik dan mijn theorie-examen kon afleggen + 20u rijles in de rijschool kon volgen!)
Dat kan nu eenmaal altijd ...
Je hebt waarschijnlijk niet gevraagd wat in jouw geval beste optie is ?
- krijg ik dan na 19/12 9 maanden de tijd alvorens ik mijn praktijkexamen afleg?

Je hebt 9 maanden stageperiode
Heb ik in totaal 18 maanden de tijd om te slagen voor het praktijkexamen?
Eigenlijk 9 maanden
De eerste 9 maanden van dit voorlopige rijbewijs zonder begeleider, zijn immers stageperiode ... totaal 18 maanden (de geldigheidsduur van dit voorlopige rijbewijs B)
Plaats reactie