**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gela
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2019, 21:55

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door gela »

GRO schreef: 05 dec 2006, 11:27 Beste jongeren,

Willen jullie hieronder even vertellen hoe het nieuwe praktijkexamen is verlopen?

Voorbeeld:
- In welk examencentrum ben je geweest?
in kontich op 29/11/2018 om 13u30
- Zat de examinator naast of achter jou?
rechts achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? moest ik niet doen
wel 20 m achteruit in rechte lijn rijden
dit ging vlot van de eerste keer , dit was in edegem
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
ik moest links parkeren in een eenrichtingstraat in kontich
dit ging van de eerste keer goed en zat er goed in

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? hij vroeg alle lichten (dim , groot , mist ) ook de pinkers , claxon en stoplichten
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
met begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
mijn echtgenoot

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
heb enkel met begeleider geoefend gedurende 6 maand
de rit was ong 30 min , in kontich en
edegem rondgereden
ben van de eerste keer geslaagd , de risicotest was 8/10 en op mijn blad stond 2 x voorbehoud voor voorrang niet gegeven en snelheid en inzicht
had een lieve correcte examinator die alles goed uitgelegd heeft
duif
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2019, 14:31

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door duif »

Na 3 keer is het gelukt :?

- In welk examencentrum ben je geweest?
Geel
- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Steeds zithouding en stand van de spiegels volledig uitleggen (niet ontregelen en aanpassen dus)
Ook steeds alle lichten eens aandoen
Andere zaken:
1e keer: Vloeistof ruitenwissers aanduiden
2e keer: Waar meet je de bandenspanning? (ventiel aanduiden dus)
3de keer: idem
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Steeds begeleider. Bij de tweede keer reed een tweede instructeur van het examencentrum mee om de route te leren kennen, blijkbaar mag je dat wel weigeren.

Verloop:

1e keer: Heb het 5 minuten volgehouden. In het begin links langs een verkeersgeleider (kruispunt Veldstraat/Meren) ingereden bij links afslaan. We keerden dus al terug naar het examencentrum. Aan verkeerslichten onderweg dan nog eens over de streep gereden terwijl voor mij nog een paar auto's wachtten om links in te slaan, waardoor ik me bij rood dus nog snel uit te voeten moest maken. 2x onvoldoende voor verkeersgevaarlijk rijden. :oops:

2e keer: Route door centrum Geel. Voor het eerste maneuvre moest ik ergens achteruit rijden achter geparkeerde wagens naast de weg in Geel. Ik was een halve meter opgeschoven op de 20 meter, ik dacht dat dit wel binnen de perken was omdat de straat redelijk breed was. Ik vroeg "Dus nu terug vooruit?", instructeur zei "Ja best", wat ik dus interpreteerde als dat het maneuvre ok was en ben doorgereden :roll: . Dan hebben we nog waar rondgereden en uiteindelijk zonder het 2de maneuvre en de GPS-test gedaan te hebben terug het examencentrum binnengereden. Commentaar was dat ik te traag/voorzichtig afsloeg en ook wat te traag reed soms. Onvoldoende voor het achteruitrijden dus en ook een onvoldoende voor deelname aan het verkeer.

3de keer: Gestart met GPS naar Kapel van Elsum, vanaf daar wat rondgereden en uiteindelijk via Larum terug naar examencentrum. Maneuvre 1 was achteruit rijden, deze keer wel recht maar uiteindelijk opnieuw onvoldoende omdat ik bijna enkel in mijn rechterbuitenspiegel keek en niet voldoende achteruit. Op een parking loodrecht achteruit geparkeerd en de auto moeten verlaten alsof ik lang weg ging. Had uiteindelijk nog een voorbehoud omdat ik nogal links reed op mijn vak, maar in totaal dus geslaagd.

Het was me toegestaan om de GPS (kaartweergave) aan te laten tijdens de gehele proef, ik dacht dat dat niet mocht eigenlijk.
Obby
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 19:09

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Obby »

Mijn zoon is geslaagd, mooi dus.(Sint Denijs-Westrem - Gent)

2 opmerkingen

De examinator zat midden achteraan, was vrij groot en belemmerde bijna volledig het gebruik van de achteruitkijkspiegel. (Kan men daar een opmerking over maken als uitvoerder van het examen?)

Op een kronkelende weg (De Pinte)met 2 fietssuggestiestroken waar men met moeite elkaar kan kruisen stond een verkeersbord (max 70). Mijn zoon reed +/- 50. hij kreeg tijdens het rijden de opmerking : je mag hier wel 70. Dit vind ik totaal misplaatst want het gaf voor de rest van de rit hem het idee , ik moet tegen de max snelheid rijden. zo kreeg hij op een langzame afrit op de R4 plots de bemerking (waar het van 70 naar 50 ging) de terechte bemerking dat hij maar 50 mocht.
Conclusie: Max 70 wil niet zeggen dat je rond de 70 moet en hoeft geen opmerking tijdens het examen. Beperking tot 50 OK moet je volgen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Bedoeling is dat je tijdens het examen ongeveer de toegelaten snelheid aanhoudt, ALS dat veilig kan .

Zo kan men zien dat en waar/wanneer je je snelheid aanpast
Obby
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 19:09

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Obby »

Het gaat over de Rijvisschestraat in Zwijnaarde, niet De Pinte dus
https://www.google.com/maps/@51.010807, ... 312!8i6656

Ik zou hier zelf bijna nooit 70 rijden.
In uw theorie moet men dus op een stuk autostrade tijdens een examen rond de 120 rijden (als het toegelaten en mogelijk is)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Obby schreef: 14 mar 2019, 15:06 Ik zou hier zelf bijna nooit 70 rijden.
Op de rechte stukken, waarom niet ?

Er zijn wel meerdere stukken 50
Draai je om van je link dan staat er ...
https://goo.gl/maps/LvhkHfyLPSL2
In uw theorie moet men dus op een stuk autostrade tijdens een examen rond de 120 rijden (als het toegelaten en mogelijk is)
Ja

Aan de opmerking van de examinator zie je ook dat het geen theorie is ...
Obby
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 19:09

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Obby »

Inazuma schreef: 14 mar 2019, 20:08
Op de rechte stukken, waarom niet ?
Omwille van volgende situaties, opgenomen door Google maps op een willekeurige dag op de stukken waar men 70 MAG niet MOET.
https://www.google.com/maps/@51.0129945 ... 312!8i6656
Tegenligger rijdt in het midden van de baan
https://www.google.com/maps/@51.0139187 ... 312!8i6656
Tegenliggende fietser en auto na een bocht
https://www.google.com/maps/@51.0108223 ... 312!8i6656
Tegenligger denkt dat hij links moet rijden
en als je verder kijkt zie je nog gevaarlijke situaties die mij doen besluiten dat de wegbeheerder hier een totaal verkeerde inschatting heeft gemaakt over de max snelheid die hij hier toelaat. Als verantwoordelijke bestuurder pas je die dan zelf aan. Als examinator bij een rijexamen daar dan 'tijdens het examen' een opmerking over maken vind ik ongepast.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Stefan Peeters »

Je moet je snelheid inderdaad altijd aanpassen aan de omstandigheden.
Zoals Inazuma het ziet zullen er op deze weg wel degelijk plaatsen zijn waar 70 niet abnormaal is.
En aangezien wij er niet bij waren tijdens het examen weten wij niet of die opmerking al dan niet terecht was.
Obby schreef: 15 mar 2019, 00:47Als examinator bij een rijexamen daar dan 'tijdens het examen' een opmerking over maken vind ik ongepast.
Waarom heb je dat na het examen dan niet even met hem besproken?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Obby schreef: 15 mar 2019, 00:47 Omwille van volgende situaties, opgenomen door Google maps op een willekeurige dag op de stukken waar men 70 MAG niet MOET.
https://www.google.com/maps/@51.0129945 ... 312!8i6656
Tegenligger rijdt in het midden van de baan
Ja, misleid door die fietssuggestiestroken
Gebeurt helaas vaker

Heb er al bijna ongeval mee gehad door een clown die niet rechts wou gaan rijden op de suggestiestrook
Ook niet als ik er vlak voor stil stond
Want "Daar mag ik niet op rijden, en gij trouwens ook niet !"
Begin er maar aan ...


Zoals je zegt: mag, maar niet moet als het niet kan.
1 van de punten die op een examen beoordeeld worden, is of je je rijgedrag aanpast aan de omstandigheden.

Vandaar ook dat je auto 100 moet kunnen halen om er examen mee te mogen doen.
Ook al is iets boven de 70 in theorie genoeg op de snelweg ...

Als examinator bij een rijexamen daar dan 'tijdens het examen' een opmerking over maken vind ik ongepast.
Toont dat de examinator van oordeel was dat het wél kon, maar dat hij daarvan niets merkte aan het rijgedrag van je zoon.

Het is ook 1 van de dingen waaraan je als begeleider kan merken wat je leerling ziet, en wat die "mist".
Obby
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 19:09

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Obby »

Inazuma schreef: 15 mar 2019, 14:43
Toont dat de examinator van oordeel was dat het wél kon, maar dat hij daarvan niets merkte aan het rijgedrag van je zoon.

Het is ook 1 van de dingen waaraan je als begeleider kan merken wat je leerling ziet, en wat die "mist".
Het punt dat ik vooral wou maken is dat dit baantje totaal ongeschikt is om te testen of de rijexamenkandidaat op het gepaste moment overgaat van een hogere snelheid (70) naar 50 wanneer de borden aankomen (wat volgens mij de bedoeling was). Voor mijn zoon, en voor mij ook trouwens was het de eerste maal dat we die baan deden. Het niet kennen van de weg is een aspect dat in rekening moet gebracht worden bij het aanpassen van uw rijgedrag. Als ik die weg regelmatig zou gebruiken dan zou mijn snelheid inderdaad hoger liggen. De examinator kent de weg op zijn duimpje en zal dan zeker onbewust de bedenking maken waarom er hier niet wat meer gas gegeven wordt.
Ik heb mij zeker moeten bedwingen om daar achteraf niets van te zeggen, maar vermits mijn zoon geslaagd was heb ik wijselijk gezwegen en heb ik hier mijn bedenkingen gepost.

Over de fietssuggestiestroken geef ik u volkomen gelijk. Als je op een smalle baan met langs beide kanten fietssuggestiestroken komt heb je in eerste instantie de 'visuele' indruk dat je op een enkele richtingsstraat komt.

Heeft er niemand een mening over grote examinator midden achteraan die het gebruik van de binnen achteruitkijkspiegel belemmert en of je daar iets kan van zeggen (de leerling dus). Als ik drie passagiers heb achteraan zal ik toch altijd vragen dat de kleinste in het midden zit.
Sarh

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Sarh »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Sint-Denijs-Westrem

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mijn begeleider.

- Keren in de straat:
Ik mocht zelf kiezen waar ik mocht keren in de straat. Het was echter wel een smalle straat met geparkeerde auto's. Maar het is toch gelukt!

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Loodrecht ten opzichte van de weg achteruit in een vak parkeren.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Koelvloeistof, zithouding, op de claxon drukken, lichten en voor- en achterverwarming.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met mijn begeleider.

Verloop: Uit het examencentrum, Gent volgen en daarna op de Kortrijksesteenweg een stukje rijden. Aan de Sterre Oudernaarde/Zwijnaarde volgen. Links afslaan richting De Pintelaan. Daar rechts afslaan in een zijstraatje en daar niet ver van gaan parkeren. Een paar straatjes in de buurt nog inrijden en vervolgens keren in de straat. Via Zwijnaarde zo terug op de grote baan Sint Denijs volgen, terug naar het examencentrum.
Silke VS

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Silke VS »

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn rijexamen afgelegd en was er tot mijn grote verbazing meteen door!!

- In welk examencentrum ben je geweest?
in Haasrode op 25/03/2019 om 15u30
- Zat de examinator naast of achter jou?
hij zat reechts achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik heb niet moeten keren, ik heb achteruit moeten rijden (in een straat op het industrieterrein net nadat ik vertrokken was).
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik moest rechts parkeren achter een auto in de Prins Delingestraat (aan het station van Heverlee). Dit ging heel vlot en was meteen goed!
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest tonen waar de ruitenwisservloeistof moest worden bijgevuld.
Hij vroeg ook of ik mijn remlichten kon laten branden, mijn ppinkers kon aanzetten en mijn claxon kon laten afgaan.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
met begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
mijn papa!

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Ik heb anderhalf jaar geleden 20 uur rijles genomen, na meer dan een jaar heb ik nog eens 6 uur rijles genomen, daarna een eigen auto gekocht en bijna dagelijks gereden gedurende anderhalve maand. De week voor mijn rijexamen ben ik vaak een halfuur tot een uur mijn manoeuvres gaan oefenen.

Ik wil toch ook nog even zeggen dat ik een hele redelijke examinator had! Ik heb enkele kleine 'foutjes' gemaakt, zoals bv: ik heb een fietser overgelaten die geen voorrang had maar die wel heel duidelijk aanstalte maakte om over te steken, daarna zei hij meteen dat ik dat niet had mogen doen. Op de autostrade zei hij op een gegeven moment 'gas geven, Silke, gas geven! Je moet de 120 halen, komaan!' Dat heb ik dan gedaan, maar ik dacht.. aiai, ik ga er nooit door zijn want dat is al de tweede maal dat hij iets moet zeggen...
Hij was heel de tijd super vriendelijk, heel duidelijk in zijn instructies, moedigde me soms zelfs aan! Hij gedroeg zich heel anders dan wat ik verwacht had van alle horrorverhalen die ik al gelezen en gehoord heb.
Toen we terug in het examencentrum waren vroeg hij: "wat vond je er zelf van?" Ik heb toen gezegd dat ik enkele kleine foutjes heb gemaakt en dat ik soms wat vlotter had kunnen rijden, maar dat ik eigenlijk wel trots was op mezelf dat ik zo goed gereden heb en dat mijn beide manouevres heel vlot lukten. Hij antwoordde toen: "Als jij tevreden bent, dan ik ook!' :) Toen ben ik heel hard beginnen lachen en wenen te gelijk :D en voor alle zekerheid gevraagd: "Dus ik ben erdoor?!!"
Ik was er niet door op mijn risicoperceptietest, ik had een 5/10 blijkbaar.. Maar hij zei dat die test niet alles is en dat ik goed reed, dus dat ik er toch door was :)
Hij heeft daarna nog enkele tips gegeven (omwille van alle ontlading die ik voelde heb ik daar niet zoveel van opgeslagen :p).

Succes allemaal!!
aliyasin260900
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2019, 21:23

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door aliyasin260900 »

proficiat :)

Leuk dat je je ervaring me deelde. wil je nog extra info delen het kan altijd nuttig zijn.

Welke nummer heb je gekozen aan de onthaal ?

Kan je de examinator beschrijven?

heb je met GPS gereden ? zo ja welke adres?

Kan je de route beschrijven ? wat je nog herinnerd .

Alvast bedankt.

Nogmaals proficiat
sweetsacrifice

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door sweetsacrifice »

- In welk examencentrum ben je geweest?
In het examencentrum van Alken op 4 april 2019 om 7:30u

- Zat de examinator naast of achter jou?
De examinator zat rechts achter.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Heb ik niet moeten doen. Ik moest normaal gezien in een rechte lijn achteruit rijden. Maar zover ben ik niet kunnen komen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik heb voorwaarts in een rijvak moeten parkeren.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Onder de motorkap: Waar de remolie zich bevind. In de auto: pinkers, toeter, verwarming, rem, dimlichten, grootlichten, mistlichten. Ook vragen over hoe mijn zetel moet staan, mijn armen op het stuur, de buitenspiegels en hoofdsteun.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik ben met mijn papa (mijn begeleider) geweest. Maar ik heb 20 uren rijlessen gevolgd.

Het examen leek goed te beginnen. Ik vertrok op mijn gemak en hield me aan de snelheid. Ik nam mijn voorrang waar ik die moest nemen en gaf voorrang waar ik dat moest doen. Het leek goed te gaan. Tot ik op een weg kwam zonder borden, dit vanuit een wijkje. Daarom dat er geen borden in zicht was. Ik wist niet zeker hoeveel ik moest rijden. Ik zat te zweven tussen 50 en 70. Rond de 60 was ik aan het rijden. Tot de examinator zei dat ik 70 mocht rijden. Wat verderop moest ik een straat in en mocht ik me naast een auto voorwaarts inparkeren. Dit lukte perfect in 1 perfecte beweging. Toen moest ik alsof doen dat ik voor lange tijd wegging om te laten zien wat ik dan zou doen. Ik schakelde naar 1. Stopte mn auto, deed mn handrem op (heel belangrijk), deed mijn dimlichten uit (deze waren aan omdat het nog vrij vroeg was), stapte uit en deed de wagen op slot. Toen mocht ik terug instappen en wegrijden. Zover was ik nog content over mijn prestaties. Totdat we wegreden en ik op een nogal verwarrende weg kwam. De examinator vertelde me dat ik linksaf mocht gaan maar het bord moest volgen. Ik was volledig in de war geraakt en dacht dat ik me aan de linkerrijstrook kon voorsorteren. Wat bleek nu. Dat dit de rijstrook was van tegenliggend verkeer. Ineens zegt de examinator dat ik aan het spookrijden ben. Ik snel terug naar rechts. Ik was heel erg in de war geraakt op deze weg. De lijnen op grond waren half weg en dacht echt dat ik me moest voorsorteren door de manier waarop ze dat zei. Toen ben ik verder mogen rijden maar zag haar dingen noteren in mijn spiegel. Ik wist al dat ik gebuisd was hierdoor hoor. Toen ik op een weg kwam waarin al het verkeer op die weg voorrang heeft en ik moest wachten aan de haaientanden had ik mooi mn voorrang gegeven. Toen ik vertrok zag ik echter een auto 100 m ver afkomen met een hoge snelheid. Ik ree verder. Hier heeft ze ook een punt afgetrokken ook al was het niet compleet mijn schuld dat die gek tegen 100 aankwam en toen ik vertrok er geen tegenliggend verkeer te aankwam. Toen ben ik terug naar het examencentrum gereden en zei ze dat ik niet geslaagd was door het spookrijden, het niet voorrang geven op die ene weg, ook doordat mijn achterraam aan de passagierskant aangeslagen was (blijkbaar is dat ook een reden om te buizen), de verwarming stond wel op maar na een tijdje had mijn papa die uitgezet omdat het heet was in de auto, en doordat ik niet ver genoeg op de haaientanden stilstond. Ik deed voorzichtig op die punten door de stress. Mijn papa vroeg nog aan haar of ik geslaagd zou zijn geweest als ik niet had spook gereden. En ze zei bloedserieus dat ik sowieso niet geslaagd zou zijn ook al had ik niet spookgereden. Door die andere punten. Eerst begreep ik natuurlijk waarom ik niet geslaagd was door dat spookrijden wat levensgevaarlijk is. Maar doordat ze zei dat ik sowieso niet geslaagd zou zijn geweest, wist ik al dat dit één van die moeilijke examinatoren was. Want een familielid van mij heeft veel overtredingen op de weg gedaan zoals geen voorrang geven waar er werkelijk een auto stilstaat om door te rijden en ze is wel geslaagd. Het ligt echt aan de persoon die je hebt. Ik heb mijn les geleerd en weet nu wat ik de volgende keer niet meer ga doen. Ik ga beter voorbereid zijn en zal zeker niet meer gaan spookrijden. Ik hoop op dezelfde route. De route die ik had was blijkbaar de enige route die niet door runkst loopt en het is echt een gemakkelijke route. Tot de verwarring toesloeg op dat ene moment. Next time...
len_y
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2019, 17:07

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door len_y »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Asse/Mollem
- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter de begeleidende persoon.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Volledig zelf, er werd gezegd "u mag keren in deze straat" en zelf geen instructies over de exacte positie.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Links tussen twee wagens.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Minimum bandenprofiel en hoe controleren. Ook dimlichten, richtingsaanwijzers, mistlichten, ... maar niets onder de motorkap.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Rijschool Dirk (Wemmel)
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
N.v.T.

Ben niet geslaagd - mijn risicoperceptietest was niet goed, daarnaast had ik - door een tot heden onbekende reden - een zone 50 bord niet gezien en heb ik kort 65 gereden waar er maar 50 mag en dit resulteerde tot een onvoldoende voor het niet naleven van snelheidsbeperkingen. Daarnaast een kleine blunder met bij het voorrang verlenen en dit kwam tot een voorbehoud. Dus 2 voorbehoud (slechte risicoperceptietest = 1 voorbehoud) en 1 onvoldoende = er niet door helaas.

Qua rijden ging het wel zéér goed (in mijn ogen), het keren en parkeren ging vrijwel foutloos, de rest ook. Volgende week dinsdag ga ik opnieuw - dan ga ik zowel meer op mijn verkeersborden proberen letten als de gouden tip hanteren; bij enige twijfel, 50 rijden tot je absoluut zeker bent. Liever een voorbehoud voor vlotheid dan een onvoldoende voor te snel.

Tip voor de risicoperceptietest: het is giscorrectie, dus als je niet 100% zeker bent: leeglaten.
Plaats reactie