Oplossing en verklaring vraag 11239

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
RemiRo
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2019, 18:17

Oplossing en verklaring vraag 11239

Bericht door RemiRo »

In deze vraag wordt er volgend probleem voorgelegd:
Op een verhooge inrichting mag je een fietser sowieso niet LINKS inhalen.
Op een verhoogde inrichting maakt een fietser zijn voornemen om linksaf te slaan tijdig genoeg kenbaar door een teken met de arm en begeeft hij zich daartoe naar links.
Mag je die fietser rechts inhalen?

A. Ja.
B. Ja, op voorwaarde dat je een zijdelingse tussenafstand laat van 1 meter.
C. Neen.
Ik duidde antwoord C aan omdat ik dacht dat rechts inhalen verboden was, ik zat aan les 12. Beetje vreemd dat ik deze vraag voorgeschoteld krijg, maar goed, zo leer je door de vraag ook iets nieuws. Wel vond ik de verklaring niet echt duidelijk en heb ik totaal geen idee wat dit te maken heeft met de vraag:
LES 12 - 'Snelheid'.
De maximaal toegelaten snelheid op een verhoogde inrichting is 30 km/uur.
Je mag niet LINKS inhalen.
=> antwoord B (?)

Wat is de verklaring hier rond en hoe moet je deze vraag nu interpreteren? Heeft deze iets te maken met de snelheid, of totaal niet?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Oplossing en verklaring vraag 11239

Bericht door Inazuma »

Links inhalen is verboden op een verhoogde inrichting

De vraag gaat echter over RECHTS inhalen

Rechts inhalen is normaal verboden ... behalve als de in te halen bestuurder linksaf gaat slaan (richting aangeeft & zich naar links begeven heeft) dan is het verplicht :!:
RemiRo
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2019, 18:17

Re: Oplossing en verklaring vraag 11239

Bericht door RemiRo »

Inazuma schreef: 02 jan 2019, 18:36 Links inhalen is verboden op een verhoogde inrichting

De vraag gaat echter over RECHTS inhalen

Rechts inhalen is normaal verboden ... behalve als de in te halen bestuurder linksaf gaat slaan (richting aangeeft & zich naar links begeven heeft) dan is het verplicht :!:
Oh ok, heel erg bedankt. Die "1 meter plaats" is waarschijnlijk dan ook een regel waar aan voldaan moet worden (bij fietsers?) ?

Ik begreep de uitleg bij de vraag niet echt, maar dat is nu dus wel opgehelderd.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Oplossing en verklaring vraag 11239

Bericht door Inazuma »

RemiRo schreef: 02 jan 2019, 18:59 Die "1 meter plaats" is waarschijnlijk dan ook een regel waar aan voldaan moet worden (bij fietsers?) ?
Daar moet je idd ook rekening mee houden ...
Plaats reactie