toegelaten als begeleider, daarna veroordeeld

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
AVDD
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:45

toegelaten als begeleider, daarna veroordeeld

Bericht door AVDD »

Hoi

Mijn begeleider had de toelating, na het verplichte vormingsmoment, om met mij te rijden. Maar is kort hierna geflitst aan hoge snelheid (+30 km/u boven de toegelaten snelheid). Wat zijn nu de gevolgen, zal deze goedkeuring om mij te begeleiden nu herroepen worden of in het gedrang komen? Ik neem aan dat zij uiteraard een rijverbod zal krijgen van 1week/14dagen waarin ze dan ook niet mag begeleiden. Maar wat voor de rest van mijn rijlesperiode?
Bedankt voor de hulp alvast
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: toegelaten als begeleider, daarna veroordeeld

Bericht door Inazuma »

AVDD schreef: 15 dec 2018, 14:54 Mijn begeleider had de toelating, na het verplichte vormingsmoment, om met mij te rijden. Maar is kort hierna geflitst aan hoge snelheid (+30 km/u boven de toegelaten snelheid). Wat zijn nu de gevolgen,
Voorlopig niets
zal deze goedkeuring om mij te begeleiden nu herroepen worden of in het gedrang komen?
Mogelijk wel ja.
Hangt er ook vanaf waar en zo

Ik neem aan dat zij uiteraard een rijverbod zal krijgen van 1week/14dagen waarin ze dan ook niet mag begeleiden. Maar wat voor de rest van mijn rijlesperiode?
Je begeleider :

c) hij mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen en moet voldaan hebben aan de examens en onderzoeken die eventueel krachtens artikel 38 van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer werden opgelegd;

Zelfs als je begeleider veroordeeld wordt - en dat kan nog wel even duren - kan ze nog blijven begeleiden tot de straf effectief uitgevoerd wordt - en dat kan ook weer even duren na de veroordeling.

Van het begin van de strafuitvoering , kan ze geen begeleider meer zijn ... noch de eerste 3 jaar na het einde van de straf (het vervallen zijn van het recht op sturen van een motorvoertuig).
AVDD
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:45

Re: toegelaten als begeleider, daarna veroordeeld

Bericht door AVDD »

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan effectief op zoek moet naar een andere begeleider :(
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: toegelaten als begeleider, daarna veroordeeld

Bericht door Jozef »

Vergeet niet die voorbeeldige begeleidster te bedanken voor de manier waarop ze haar verantwoordelijkheid om jou te begeleiden heeft opgenomen. :evil:
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: toegelaten als begeleider, daarna veroordeeld

Bericht door Inazuma »

AVDD schreef: 15 dec 2018, 20:17 Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan effectief op zoek moet naar een andere begeleider :(
Het is niet eens zeker dat ze vervolgd wordt (hangt om af van waar de inbreuk begaan is).
Als ze vervolgd wordt, kan het nog lang duren voor er een vonnis is.
Als er een vonnis met rijverval komt, kan dat ook weer nog wat duren voor het uitgevoerd wordt.

Gaat nog minstens ettelijke màànden , best mogelijk meer dan jaar duren ...
Plaats reactie