KBC Drive

EpicTurbo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 00:25

KBC Drive

Bericht door EpicTurbo »

Afbeelding
Een ambulance met sirene en zwaailichten heb ik nog nooit zien stoppen. Vertragen wel maar altijd stoppen. Nooit
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: KBC Drive

Bericht door Benny Stinkens »

Daar kan je best gelijk in hebben, maar de vraag is niet wat heb je nog nooit gezien. :idea: :wink:
Volgens wetgeving moet men eerst gestopt zijn in dit geval.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
EpicTurbo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 00:25

Re: KBC Drive

Bericht door EpicTurbo »

Bedankt Benny. Ik maak nogal een groot onderscheid in vertragen en stoppen... De wet is nu eenmaal niet altijd duidelijk.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: KBC Drive

Bericht door Jozef »

EpicTurbo schreef: 13 aug 2018, 00:33 Een ambulance met sirene en zwaailichten heb ik nog nooit zien stoppen. Vertragen wel maar altijd stoppen. Nooit
Je zult hoogstwaarschijnlijk ook nog geen prioritair politievoertuig, brandweervoertuig Of MUG wagen gezien hebben die deze verplichting naleeft. Net zoals je je, eens je je rijbewijs hebt, dagelijks in het algemeen zult ergeren aan de overtalrijke overtredingen van alle soorten weggebruikers. Het leven zoals het is.

Maar je moet wel de regels kennen, niet alleen om geen boetes op te lopen, maar vooral om geen ongevallen te veroorzaken, waar helaas maar al te vaak levenslang gehandicapte slachtoffers en doden bij vallen.

Ooit lag ik in een ziekenwagen, en zei ik tegen de ambulancier: "Die bestuurder rijdt als een gek". De ambulancier antwoordde: "Ja, U wil toch snel in het ziekenhuis zijn?" Waarop ik hem zei: "Ja, maar liefst wel zonder onderweg nog eens te moeten overgeladen worden in een andere ziekenwagen".

Doe wel en zie niet om. :wink:
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: KBC Drive

Bericht door Inazuma »

EpicTurbo schreef: 13 aug 2018, 08:05 Bedankt Benny. Ik maak nogal een groot onderscheid in vertragen en stoppen... De wet is nu eenmaal niet altijd duidelijk.
De wetgeving is zéér duidelijk: prioritair = eerst stoppen alvorens door rood te rijden

Maar zelfs politierechters vertikken om dat toe te passen
(en zien nadien hun vonnis vernietigd worden omdat ze de wet niet volgen)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: KBC Drive

Bericht door Jozef »

Een politieagent maakte eens een bestuurder het verschil tussen vertragen en stoppen duidelijk. Hij gaf de man snel enkele slagen met zijn wapenstok. Toen vroeg hij aan de man: "Is het nu voor jou om het even dat ik trager ga slaan of dat ik stop met slaan?"
Plaats reactie