565
565
de auto komt hier van op een aardeweg die de laatste paar meter is verhard of een eigendom. Dan moet die toch voorrang verlenen? Ook gebeurt het heel vaak dat de vrachtwagen 'gebruik maakt' van de voorrang van de fietser en terwijl doorrijdt.
Re: 565
Een eigendom verlaten is een manoeuvre voorrang verlenen
Als je uit een aardeweg komt die slechts aan de aansluiting met de andere weg verhard is, moet je voorrang verlenen.
Een aardeweg die al een eind verhard is voor je aan het kruispunt komt, is daar dus geen aardeweg meer
2.6. "Aardeweg" : een openbare weg die breder is dan een pad en die niet voor het voertuigenverkeer in het algemeen is ingericht.
De aardeweg verliest zijn hoedanigheid niet zo hij enkel bij zijn aansluiting met een andere openbare weg het uitzicht van een rijbaan heeft.
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: 565
Bij deze vraag gaat het niet over een aardeweg
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: 565
Zonder zichtbare of vermelde borden:
kruispunt met voorrang van rechts
aangepast tov de fietser doordat die op een fietspad rijdt en daardoor voorrang heeft op de personenauto hoewel die van rechts komt
de vrachtwagen moet echter voorrang verlenen aan de personenauto die van rechts komt
Hier zie je het absurde van die maatregel ...
kruispunt met voorrang van rechts
aangepast tov de fietser doordat die op een fietspad rijdt en daardoor voorrang heeft op de personenauto hoewel die van rechts komt
de vrachtwagen moet echter voorrang verlenen aan de personenauto die van rechts komt
Hier zie je het absurde van die maatregel ...
Re: 565
Jij ziet op de afbeelding zaken die er niet te zien zijn.ybbedecan schreef:de auto komt hier van op een aardeweg die de laatste paar meter is verhard of een eigendom.
Waar zie jij die aardeweg? Dit is een kasseiweg.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Re: 565
Ik vind het sowieso absurd dat die vrachtwagen moet vertragen en zo nodig stoppen om voorrang te verlenen aan die wagen, welke hoe dan ook sterk moet vertragen om naar inks of naar rechts af te slaan, en in dit geval zelfs moet stoppen om de fietser voorrang te verlenen.
Men eist van de autoconstructeurs het onmogelijke opdat hun wagens toch nog maar 0,1 l op 100 km minder zou verbruiken, maar de wegcode zorgt ervoor dat die vrachtwagen hier een absurde hoeveelheid brandstof verbruikt als hij moet vertragen en weer versnellen.