125CC
Wel, ik denk dat dit de stats zijn van diegene die ik wil kopen.
Wat heb ik nodig van rijbewijs dan als hij niet 11kw heeft?
Danku voor het antwoor
Model: Honda CB 125 T 2
Year: 1982
Category: Classic
Engine and transmission
Displacement: 125.00 ccm (7.63 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 17.00 HP (12.4 kW)) @ 11500 RPM
Compression: 9.4:1
Bore x stroke: 44.0 x 41.0 mm (1.7 x 1.6 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel control: OHC
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Wat heb ik nodig van rijbewijs dan als hij niet 11kw heeft?
Danku voor het antwoor
Model: Honda CB 125 T 2
Year: 1982
Category: Classic
Engine and transmission
Displacement: 125.00 ccm (7.63 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 17.00 HP (12.4 kW)) @ 11500 RPM
Compression: 9.4:1
Bore x stroke: 44.0 x 41.0 mm (1.7 x 1.6 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel control: OHC
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Rijbewijs A indien meer dan 11 kW.Thijs schreef: Wat heb ik nodig van rijbewijs dan als hij niet 11kw heeft?
Dat is 1,4 kW teveel ...Power: 17.00 HP (12.4 kW)) @ 11500 RPM
Je <mag> daar niet mee rijden zonder (motorfiets)rijbewijs A .
Vraag aan de verkoper om het vermogen op de officiële papieren na te kijken.
<woordje vergeten te typen >
Laatst gewijzigd door Inazuma op 22 aug 2008, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 125CC
is NIET toegelaten voor categorie A1 (de motorfietsen tot 125cc) wegens teveel vermogenbramkgent schreef:lees de wetgeving er eens op na... 11kw OF 0,1kw per kg. Dus een honda cb125 t die 12,4kw heeft en 126kg weegt is dus wel toegelaten.
De voorwaarden zijn EN, EN, EN : ze moeten alle 3 tesamen voldaan zijn.
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... 398/625-t2
2° Categorie A1 :
motorfietsen met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3, een maximumvermogen van 11 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van ten hoogste 0,1 kW/kg;
driewielers met motor met een maximumvermogen van 15 kW.
Re:
Enerzijds wil men auto's uit het verkeer halen en moedigt men (niet bijzonder actief en doeltreffend weliswaar) het gebruik van de lichte motorfiets/scooter aan voor het woon-werk verkeer.Lieve schreef:ik vind het alleen raar dat je er na 2 jaar rijbewijs B, wel geschikt voor bevonden wordt. Ik vind dat een rare regeling
Om de reguliere motorrijder niet al te zeer tegen de borst te stuiten, heeft men nu 4 uur verplichte rijschool ingevoerd voor zij die deze overstap willen maken. En simpelweg na 4 uurtjes (desnoods met de lesgever op café doorgebracht) kunnen ze zonder enige vorm van examen of bewijs van bekwaamheid de weg op. Want ja, men mag het hen dan ook weer niet te moeilijk maken, want dan blijven ze toch knus met hun autootje heen en weer rijden en files veroorzaken.
Dit is schrijnend, zeker als je weet dat de slaagpercentages voor de 'reguliere' motorrijbewijsexamens nog geen 10% bedragen. Wie de terreinproefexamens voor de rijbewijzen A1, A2 en A al eens heeft bijgewoond, ziet daar steevast drie à vier aspirant-motorrijders waarvan er maar bitter weinig daar voor de allereerste maal staan. En vierde, vijfde (en zelfs meer) examendeelname is daar eerder regel dan uitzondering.
En blijkbaar trekt niemand daaruit zijn conclusies. Mocht een examen aan om het even welke andere onderwijsinstelling een dergelijk laag slaagcijfer kennen, dan werd meteen dat examen, samen met de docent, aan een grondig onderzoek onderworpen. Want ook hier kunnen we bij een slaagpercentage van minder dan 10% enkel maar concluderen dat ofwel het examen formeel niet aangepast is aan wat men redelijkerwijs van de examinandus mag verwachten, of dat de rijscholen compleet incapabel zijn om motorrijlessen te geven.
Re:
Er is geen enkele garantie dat iemand met een rijbewijs daar ook effectief gebruik van maakt. Dat rijbewijs kan net zo goed al die jaren in de kast hebben gelegen.Jozef schreef:Wel, ik vermoed dat men ervan uitgegaan is dat je na die 2 jaar meestal al wel goed vertrouwd bent met het deelnemen aan het verkeer met een motorvoertuig, zodat je je voldoende kunt concentreren op het leren beheersen van het rijden met een motorfiets.Lieve schreef:ik vind het alleen raar dat je er na 2 jaar rijbewijs B, wel geschikt voor bevonden wordt. Ik vind dat een rare regeling
Waarom maakt men dan niet dezelfde veronderstelling voor de personen die al twee jaar of langer met een klasse A of B brommer hebben rondgetoerd. Zij zijn dan weer goed vertrouwd met het rijden op twee wielen, tegensturen, gedoseerd remmen, ... zodat ze zich voldoende kunnen concentreren op het naleven van de verkeersregels.
Het houdt gewoon geen steek. Tenzij men even gaat kijken naar de financiële en economische belangen die ermee gepaard gaan. De bezorgdheid om de verkeersveiligheid is daaraan totaal ondergeschikt.
Re: Re:
Er is enkel nog een (domme) fiscale aanmoediging - verwondert me nog steeds waarom die nog niet wegbezuinigd is.Gast schreef:Enerzijds wil men auto's uit het verkeer halen en moedigt men (niet bijzonder actief en doeltreffend weliswaar) het gebruik van de lichte motorfiets/scooter aan voor het woon-werk verkeer.
Gezien het risico/km ongeveer 15 keer hoger ligt voor motor / 125cc rijders zit er niemand echt te roepen om meer motoren op de weg ...
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: 125CC
Neen dat mag je nietJan verheyen schreef: ↑05 apr 2018, 20:08 Ik heb mijn rijbewijs B ongeveer 6 maanden mag ik met een 125cc rijden met 6 Kw en geen 11 Kw ??
Je moet minstens 2 jaar een definitief rijbewijs B bezitten en 4u praktijkles volgen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.