Beste
Dit juiste antwoord op de vraag klopt niet. Het juiste antwoord is C mag niet blijven branden maar blijkbaar is dit fout en geeft het aan dat B mag blijven branden juist is. Dit klopt van helemaal niet.
Met vriendelijke groeten
Cher
305
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: 305
Antwoord B is wel degelijk juist.
Op wat baseer jij je dat antwoord C juist zou zijn
Op wat baseer jij je dat antwoord C juist zou zijn
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: 305
Juist daarom MAG je het achtermistlicht laten branden, maar het MOET het NIET.Maar je accu raakt toch leeg als je je lichten laat branden?
Vind je het veiliger en parkeer je daar niet al te lang MAG je het achtermistlicht aansteken.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Re: 305
Standlichten 4 x 5 Watt = 20 Watt
Kentekenverlichting 5 Watt
Mistachterlicht 21 Watt
Totaal 46 Watt / 12 Volt = bijna 4 Ampere per uur
Als je met een volgeladen batterij met een capaciteit van bijvoorbeeld 60 Ah die verlichting 10 uur laat branden, dan heb je 40 Ah verbruikt, en heeft je batterij dus nog 20 Ah beschikbaar, waarmee je probleemloos kunt starten.
Zou je in de plaats daarvan de 4 richtingsaanwijzers aansteken, dan verbruik je 4 * 21 Watt = 84 Watt / 12 Volt = 7 Ampere per uur. Bovendien zullen de gewone lichten nog branden (hoewel minder sterk) als de batterij bijna leeg is en de spanning gedaald is. De 4 richtingsaanwijzers zullen dan niet meer werken, want er is een minimum spanning nodig om het knipperlichterelais te doen oversrpingen.