Onrechtmatig gebuist

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Bmwdriver
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:18

Onrechtmatig gebuist

Bericht door Bmwdriver »

Beste leden ik heb op 3 oktober voor de 1ste maal mijn rijbewijs gedaan en ik was helaas gebuist omdat de instructeur zei dat ik in die weg niet mocht. Ik heb daar geen probleem van gemaakt omdat ik vandaag 5 oktober terug mocht gaan en ik terug gebuist ben maar ditmaal wel terecht! Maar toen ik ging gaan oefenen vandaag heb ik hetzelfde traject als de 1ste maal geoefend en toen reden er daar ook wagens door heb efjes gekeken en er mag weldegelijk doorgereden worden ook in de richting waar ik in reed! Nu moet ik 367 euro betalen voor de rijschool terwijk ik dit echt onrechtmatig vind kan ik dit op 1 of andere manier nog aanvechten? En wat zou ik dan maximum kunnen behalen want ik heb mijn rijbewijs dringend nodig omdat ik alle dagen 100 km naar school moet en ik nu nog 2 weken moet wachten voor ik terug moet! Iemand tips?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Onrechtmatig gebuist

Bericht door de rijprof »

Met klachten kun je in de eerste plaats terecht bij de hoofdexaminator die je verder zal helpen indien je een officiële klacht wil indienen.
Dat had je best onmiddellijk na het examen gedaan. Enkele dagen later wordt het iets moeilijker, maar het zou nog nuttig kunnen zijn.

Misschien moet je eerst uitvissen of het een fout was of niet, want het is niet omdat andere bestuurders in die straat rijden dat jij dat ook mag.
B.v. met onderbord: uitgezonderd plaatselijk verkeer, bewoners, speelstraat, hulpdiensten, de Lijn, e.d.

Welke gemeente, straat, verkeersbord was het? Kun je het terugvinden op Street View?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Bmwdriver
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:18

Re: Onrechtmatig gebuist

Bericht door Bmwdriver »

Het was op de bevrijdingslaan te roeselare. Ik heb een screen maar kan deze niet toevoegen?
Plaats reactie