Vraag 12267

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Timo.V
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:49

Vraag 12267

Bericht door Timo.V »

Net mijn theorie examen weer gedaan met dat ik aanstaande vrijdag mijn theorie officeel afleg.
Nu was de vraag 'Wie heeft er voorrang'
De auto wil inslaan in de straat en de voetganger wil oversteken, Enkel is er geen zebrapad of iets anders.
Volgens het Theorie boek is dit dus voorrang voor de auto maar op het examen test werd dit fout gerekend hoe zit dit nu?
Is het boek juist of niet?

Btw ik haalde toch nog 43/50 (1ste maal)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 12267

Bericht door GRO »

Afbeelding

Rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang.
De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen.

Ik weet niet welk boek jij hebt, maar in ons boek staat:
"De bestuurder van de auto moet de voetganger voorrang geven (zelfs als er geen oversteekplaats is).
Gast

Re: Vraag 12267

Bericht door Gast »

19.5. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de voetgangers die de rijbaan oversteken die hij gaat oprijden.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 12267

Bericht door GRO »

Overtredingen 3de graad:
13° De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen. 19.4
14° De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de voetgangers die de rijbaan oversteken die hij gaat oprijden. 19.5
19.5 is de correcte uitleg, zoals Gast hierboven schreef.
Timo.V
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:49

Re: Vraag 12267

Bericht door Timo.V »

Ok top.
Dankje voor de hulp vandaag had ik weer dezelfde vraag maar dit keer had ik hem wel juist.
Gisteren 43/50 vandaag al weer 45/50 :D
Plaats reactie